Életmód / Táplálkozás

Salaktalanító kásadiéta: percek alatt zsírégető fogás az asztalon!

A kása, mint reggeli étel, inkább tőlünk északra, illetve az angolszász kultúrában ismerős, de régebben itthon is népszerű fogás volt. Nagy előnye amellett, hogy finom, tápláló, pillanatok alatt elkészíthető és laktató, az, hogy a fogyókúrádat is segíti.

Így fogyhatsz kásával!

A kása valamilyen teljes kiőrlésű magból, jellemzően zabból vagy hajdinából készített, tejjel, esetleg vízzel készített étel. Mivel ezek a teljes kiőrlésű ételek hosszú időre ellátnak energiával, és lassan szívódnak fel, ideális reggeli fogások, de a nap többi részében is fogyaszthatod őket.
A zabkása és a hajdinakása egyaránt remek salaktalanító, a megpuhult magok finoman, de hatékonyan mossák át a bélrendszert, megszabadítva így a lerakódott salakanyagoktól, és felgyorsítva az emésztést és az anyagcserét. Emellett a hajdina héjában olyan anyagok is találhatóak, melyek szintén hatékonyabbá teszik a bélműködést. Ha az anyagcseréd megfelelően működik, a méreganyagoktól is megszabadulsz, amelyek a lelassult zsírbontásért, és a kötőszövetek megkeményedéséért, így a narancsbőr kialakulásáért is felelősek.

Hogyan kövesd a diétát?

A kása diéta lényegében egy egyszerű, alacsony kalória- és zsír-, valamint cukortartalmú diéta, különféleképpen elkészített kásákkal kiegészítve. Próbálj naponta kétszer kását fogyasztani, de ha ezt túlságosan megterhelőnek érzed, akkor napi egy adaggal is sokat tehetsz az anyagcsere javításáért.
A kását gyümölccsel és mézzel, valamint fűszerekkel, például fahéjjal vagy szegfűszeggel édesen is fogyaszthatod, de a sós, fűszeres változat is finom – ezt elsősorban hajdinából érdemes készíteni. Ha nem édességre vágysz, akkor inkább hagymával, borssal fűszerezd a kásádat, mert a só megköti a testedben a vizet, lassítja az anyagcserét és kevésbé sikeressé teszi a diétát.

Olvastad már?  Ezek lesznek 2019-ben a legfelkapottabb étrendek

Egyéb tudnivalók

A kását a legideálisabb reggelire fogyasztani, de remek köret lehet belőle akár az ebédhez is, ha egy kicsit sűrűbbre főzöd.
A kását egyébként nem muszáj a tűzhelyen elkészítened, reggelente akár össze is öntheted egy tálkában a tejet és a zabpelyhet, majd ha két percre a mikróba teszed, már csak ízesítened kell, és kész is az egészséges, salaktalanító reggeli.

Mintaétrend az első napra

Reggeli: egy adag zabkása mézzel, fahéjjal, egy banánnal, egy kis poharas joghurttal, egy bögre zöld tea.
Tízórai: egy marék dió.
Ebéd: grillezett csirkemell hajdina kásával.
Uzsonna: egy narancs.

Vacsora:
zöldségleves gazdagon, durum tésztával.

Mintaétrend a második napra

Reggeli: egy adag zabkása mézzel, szegfűszeggel, egy cikkekre szelt almával, egy kis poharas joghurt, egy bögre zöld tea.
Tízórai: egy grapefruit.
Ebéd: grillezett hal párolt brokkolival, citrommal meglocsolva.
Uzsonna: két szelet korpás keksz.
Vacsora: hajdinakása apróra vágott, pirított hagymával, frissen őrölt borssal fűszerezve.

Mintaétrend a harmadik napra

Reggeli: egy adag hajdinakása zöldfűszerekkel, 5 dkg túró, egy bögre zöld tea.
Tízórai: egy alma.
Ebéd: egy adag zabkása cukormentes lekvárral.

Uzsonna:
két szelet puffasztott rizs pulykamell sonkával, egy paradicsom, egy pohár száz százalékos narancslé.

Vacsora:
egy adag Cézár-saláta.