Életmód / Egészség / Lélek

Pszichológusok szerint ezzel az 5 módszerrel gyorsan kimászhatsz a rosszkedvből

Sorold fel, miért vagy hálás!

Persze, nekem is elegem van a #blessed lányokból az Instagramon, de őszintén szólva, azért mégiscsak tudnak valamit. Pszichológusok szerint, ha rendszeresen gondolkozol el azon, hogy tulajdonképpen mennyire szerencsés vagy, és mennyi mindenért adhatsz hálát, akkor rögtön jobban érzed magad, bármi is gyötör. Persze ehhez kell egyfajta személyiség is, hiszen aki mindig csak a negatív oldalát látja a dolgoknak, az nehezen fog ettől megvilágosulni, de aki érzékeny az ilyenekre, annak sokat segíthet.

Gondolj bele, milyen szerencsés vagy, hogy van (nem is akármilyen?!) tető a fejed fölött, el tudsz menni kajáért a boltba, vannak, akik szeretnek, és van egy munkád, amit – kis szerencsével – nem is utálsz!

Rengeteg ember mindezt nem mondhatja el magáról. Ahogy a szülők szokták mondani, bármennyire klisének számítson is: ennyi mindenért egy afrikai kisgyerek bizony összetenné a két kezét.

Egy jó edzés

Ha nem megy gondolatokkal, oldd meg egyszerű biológiával! Az edzés olyan kémiai vegyületeket szabadít fel az agyadban, amik tulajdonképpen boldogsághormonok, így egy kiadós, jó kis edzés után szinte borítékolható, hogy jobban fogod érezni magad – kis túlzással ha akarod, ha nem.

Köszönj szépen a szerotoninnak, dopaminnak, endorfinnak és norepinefrinnek! Ők fognak felvidítani, ha lekocogsz egy ötöst, vagy sikerül elvonszolnod magad a terembe. Csak elindulni nehéz, közben és utána biztosan jól fogod érezni magad.

MilanMarkovich/depositphotos.com

Befelé figyelés

A meditálás nagyon sokat tud segíteni, különösen akkor, ha a rosszkedved stressztől, szorongástól, a túl sok feladattól alakult ki. A világ nagyon könnyen leteríthet a lábadról, főleg most, hogy ennyi a bizonytalanság, nem véletlenül kezdett el lassulni mindenki, aki teheti.

Érdemes az őrületből egy kicsit megállni, visszahúzódni, és arra figyelni, ami biztos, ami fix.

Ha leülsz meditálni, építsd bele azt is, hogy szembenézel a fejedben keringő negatív gondolatokkal, és megpróbálsz rájönni, hogy honnan is jönnek tulajdonképpen. Ha magadtól nem megy, vannak a neten kifejezetten hangulatjavító meditációs gyakorlatok is.

Csinálni a semmit

A szervezeted gyakran úgy szól, hogy pihenésre lenne szüksége, hogy egyszerűen leszipolyozza az összes energiádat, és letargiába taszít. Mindegy, hogy fizikai vagy lelki fáradtságról beszélünk, garantáltan meg fog látszani a hangulatodon is. A pihenést a modern kultúra nem tartja sokra. Akkor sikeres valaki, ha folyton elfoglalt, pedig ez egyenes út a kiégéshez.

Olvastad már?  Ez az egy mozgásforma segíthet a téli szorongásodon

Ha gyakran romlik el a kedved mostanában, és nincs semmilyen komolyabb oka annak, hogy ez történik, próbálj meg többet pihenni: aludj, töltődj fel, ne foglalkozz semmivel, ami kötelező, unatkozz! A lényeg az, hogy kapcsold le magad a mindennapi teendőkről, és szánj egy kis időt arra, hogy csináld a semmit.

A szeretteid segíteni fognak

Nagyon kevesen fordulunk a szeretteinkhez akkor, ha rossz a kedvünk. Legyen az a családunk, a barátaink, a párunk, ritkán próbálkozunk azzal, hogy azt mondjuk: rossz kedvem van, beszélgethetünk? Legtöbbször szégyelljük az állapotunkat és próbálunk egymagunk kievickélni a kedvtelenség mocsarából. Nagyon alábecsült dolog a segítségkérés, ami az ember szociális mivoltából fakad: csoportban érezzük jól magunkat, és így is tudunk megfelelően létezni.

Ráadásul pszichológusok szerint az, ha megfogalmazod az érzéseidet, már fél siker, és a szomorúság, a harag és a fájdalom sokkal kevésbé lesz intenzív. Lehet, hogy nem egyszerű segítséget kérni, de a szeretteid azért vannak, hogy ilyenkor ott legyenek, és átsegítsenek a rossz időszakon.

Még nem szólt hozzá senki. Legyél te az első!

    Írj egy hozzászólást