Okinawa-diéta: ha ezt követed, akár 100 évig is elélhetsz az ígéretek szerint

Okinawa-diéta: ha ezt követed, akár 100 évig is elélhetsz az ígéretek szerint

Címlap / Életmód / Táplálkozás / Okinawa-diéta: ha ezt követed, akár 100 évig is elélhetsz az ígéretek szerint

Hallottál már Okinawáról? A dél-japán szigetcsoport sokak számára ismert turisztikai nevezetességeiről, de annál is több kincset rejt magában, például az ott élők lenyűgöző életmódját. Az Okinawa-szigeteken sok 100 év feletti ember is él. Mindannyian azt vallják, hogy idősen is remek formájukat az egészséges és változatos, Okinawa-diéta néven elhíresült étrendjüknek köszönhetik.

depositphotos.com

Ezért dicsérik olyan sokan az Okinawa-diétát

Az Okinawa-diéta egyik alapelve a cukor száműzése az étrendből. Ennek ellenére egyáltalán nem egy fogyókúrás étrendről, hanem egy egészséges életmódot támogató étkezési formáról van szó.

Hogy mennyire hatékony, azt mi sem bizonyítja jobban, mint hogy sehol  a világon nem él lakosságarányosan annyi 100 év feletti ember, mint Okinawában. 

Az már pedig csak a ráadás, hogyaz idős koruk ellenére többségük még egészségügyi problémákkal sem küzd. Nem is csoda hát, hogy a tudósok évek óta próbálnak lépést tartani az életmódjukkal. Tudományos kutatások is arra jutottak, hogy genetikai és a kedvező környezeti tényezők mellett a táplálkozásukban rejlik a kulcs.

Az Okinawa-diéta előnyei
Taryn Elliott/pexels.com

Milyen élelmiszerek fogyaszthatóak az Okinawa-diéta során?

Az okinawai étrend különös hangsúlyt fektet az összetett és magas rosttartalmú szénhidrátokra, amelyek megtalálhatóak a például a gyökérzöldségekben, az édesburgonyában és a hajdinából készült soba tésztában. Más szénhidrátokhoz képest ezeket a szervezet lassabban szívja fel, ami azt jelenti, hogy a vércukorszintet csak kis mértékben emelik. 

Az okinawai lakosok gyakran fogyasztanak algát, moszatot, bambuszt, kölest, tököt, répát, káposztát, tenger gyümölcseit és egészséges szója alapú ételeket. Vörös hús, marha, baromfi, tojás, tej, sajt, vaj, joghurt, gyümölcs (kizárólag a földrajzi adottságok miatt) és cukros ételek ritkán vagy soha nem kerülnek az asztalukra. Legtöbbször mellőzik a finomított cukrot és a napraforgóolajat, valamint a szójababon kívül minden hüvelyest. Ami a folyadékbevitelüket illeti, általában frissen főzött gyógyteát fogyasztanak.

Az sem utolsó szempont, hogy a japánok szeretnek sok időt szánni az étkezésükre, és ha már jóllakottnak érzik magukat, nem esznek többet. Bár többségében nem kalóriadús és zsírszegény ételeket fogyasztanak, de mégis kellőképpen táplálóak. Így egyáltalán nem marad bennük hiányérzet egy-egy elfogyasztott fogás után.

A fogyást is elősegítheti

Bár az Okinawa-diéta célja nem a fogyás elősegítése, mivel alacsony kalóriatartalmú és tápanyagokban gazdag, ezért a felesleges kilóktól való megszabadulásban is segíthet. Az Okinawa-diétában szereplő ételek jelentős részének alacsony a glikémiás indexe, így a cukorbetegek számára is alkalmas lehet.

Rengeteg olyan tápanyag, – például az omega-3 zsírsavak és az E-vitamin is megtalálható a diéta részét képező ételek többségében – ami elősegíti a fogyást. A rostban gazdag zöldségek, amik az étrend kiemelkedő részét képezik, növelik a teltségérzetet, így később érzed magad éhesnek. Mindezek mellett a különféle egészséges okinawai fogások támogatják az emésztést, így még inkább megkönnyítve a fogyást.

Ha úgy érzed, hogy neked sem ártana egy egészségesebb étrend, akkor bátran próbáld ki az Okinawa-diétát. Azt ugyan előre semelyikünk nem tudhatja, hogy 100 évig is elélünk-e majd a segítségével, de az biztos, hogy sok betegség kialakulásának a kockázatát csökkenthetjük vele. Arról nem is beszélve, hogy a közérzetünkre nézve is kedvező a hatása.

Kövesd a Bien.hu cikkeit a Google Hírek-ben is!

Még nem szólt hozzá senki. Legyél te az első!

    Írj egy hozzászólást