Gyógytornász mesél arról, mi történik, ha mozgásszegény az életmódunk

Gyógytornász mesél arról, mi történik, ha mozgásszegény az életmódunk

Címlap / Életmód / Egészség / Gyógytornász mesél arról, mi történik, ha mozgásszegény az életmódunk / 2. oldal

Már fiatal korban is veszélyes lehet a mozgásszegény életmód?

Az inaktivitás, mozgásszegény életmód rengeteg gyermeket is érint, és ez veszélyt jelenthet az egészségükre. Már az általános iskolában hosszas ülésre kényszerülnek, amelyet muszáj testmozgással egyensúlyba hozni. 

A kevés mozgás a gyermekek agyi és idegrendszeri fejlődésére is negatívan hat. Az ő esetükben is gyakran találkozunk obesitással, azaz túlsúlyossággal. Gyermekek esetében korrektív célzott tornával sokkal könnyebb az esetleges problémákat javítani, fejleszteni, mint például rossz testtartás, vagy a lúdtalp. 

Milyen hatással lehet a mozgás a mentális egészségünkre?

A fizikai inaktivitás olyan egészségre ható káros tényező, amely gyengítheti az egészségi állapotunkat, ezen belül akár mentális egészségi állapotot is befolyásolhatja. A rendszeres sportolás már rövid időn belül oldhatja a szorongást és önbizalomerősítő hatása van.

A mozgás segítségünkre lehet a stresszoldásban.

Emellett javítja a memóriát, kedvezően hat az alvásunk minőségére, és javítja az általános hangulatunkat. A fizikai edzettség a memóriát, a koncentrációképességet is pozitívan befolyásolja. 

A mozgás stresszoldó
bernardbodo/depositphotos.com

Tudom, hogy a mai rohanó világban az időnkkel a legnehezebb gazdálkodni. De úgy gondolom, hogy az egészségünkre szánt idő a lehető legjobb befektetés. Nagyon fontos feladat, hogy találjuk meg a számunkra legmegfelelőbb mozgásformát, amiben szerepet játszik az érdeklődési kör, az egyéni adottságok, a kitűzött cél és a lehetőségek.

Hetente 150 perc mozgással már ellensúlyozhatnánk az egész napos ülést. Ez jelenthet akár napi 20 perc vagy akár heti háromszor 50 perc mozgást

Mit tehetünk akkor, ha már megvan a baj, és mozgásszervi problémáink vannak?

Gyógytornászként nem győzőm hangsúlyozni a megelőzés fontosságát. De amennyiben úgy érezzük, hogy már megtörtént a baj, ne húzzuk az időt saját kezelési ötletekkel. Kérjük minél előbb szakember segítségét. A terápiát sok esetben befolyásolja, hogy milyen régóta áll fenn a probléma. Kérjük háziorvos, szakorvos, vagy gyógytornász segítségét, aki segít a problémára megoldást találni. Ne éljünk együtt a fájdalmakkal! Forduljuk mielőbb szakemberhez a panaszainkkal!

Oldalak: 1 2

»

Még nem szólt hozzá senki. Legyél te az első!

    Írj egy hozzászólást