5 mennyei nyári édesség, ami pár perc alatt elkészíthető

5 mennyei nyári édesség, ami pár perc alatt elkészíthető

Címlap / Életmód / Táplálkozás / 5 mennyei nyári édesség, ami pár perc alatt elkészíthető

A hőségben semmi sem egyszerűbb, mint hogy vegyél néhány gombóc fagyit. Vagy mégis? Eláruljuk, hogy vannak ennél olcsóbb, szimplább és egészségesebb lehetőségek is. Vigyázat, nyálcsorgatás-veszély!

Smoothie

A frissítő, gyümölcsös ital egyre népszerűbb hazánkban.

Elkészítéséhez nem kell más, mint egy kis tejszín, tej vagy mogyoróvaj, illetve tetszés szerint valamilyen gyümölcs, ami lehet banán, alma, áfonya, málna, eper, barack vagy sárgadinnye – bármi, amit szeretsz!

Ha vagány vagy, zöldségekkel is kísérletezhetsz, a spenót például a smoothie-k egyik legfinomabb összetevője.

Fagyasztott joghurt

Szúrj egy pálcikát a joghurtba, fagyaszd le, majd fogyaszd egészséggel!

A nyalóka formájú jégkrém garantáltan nem hizlal, ha megfelelő termékből készíted.

Az alacsony zsír- és szénhidráttartalmú változatok tökéletesek, de akár a natúrba néhány szem gyümölcsöt szúrva különlegesebbé is teheted ezt a páratlanul egészséges és hűvös desszertet.

Diákcsemege saját kezűleg

Ideális utazáshoz vagy bármilyen szabadtéri mókához, mert a táskád mélyén is jól bírja a meleget.

Dió, mogyoró, mandula és aszalt gyümölcsök keverésével dobhatod össze.

Azért jobb a saját verzió, mert a készen kapható, zacskós változatok többnyire hozzáadott cukrot, sót és más adalékanyagokat tartalmaznak.

Ne feledd, hogy az aszalt gyümölcsök tele vannak vassal!

Friss gyümölcs

A lédús eper, áfonya, barack és dinnye mind csak arra vár, hogy néhány harapással magadévá tedd!

Amennyiben egy árnyalatnyival kiadósabb csemegére vágysz, apró sajtdarabokkal teheted izgalmasabbá.

Arról nem is beszélve, hogy egy kanál joghurt, egy kiskanál méz és egy fél citrom levének belekeverésével milyen szuper salátát rittyenthetsz – multivitamin tabletta ezek után kinek kell?

A világ legegyszerűbbje

Meglepően egyszerű és finom, valószínűleg fogod majd a fejed, amiért eddig még nem jutott eszedbe: fogj két banánt, szeleteld fel, tedd egy tálba, s 1-2 órára fagyaszd le!

Onnan kivéve turmixszal vagy botmixerrel dolgozd kásás állagúvá, majd csepegtess rá egy kis mézet vagy olvasztott csokoládét. Jól hangzik, ugye?

Nyáron, kánikula idején a szervezeted még több folyadékra, vitaminra és ásványi anyagra vágyik. A természet szerencsére frissen érő zöldségek és gyümölcsök formájában mindezt elérhetővé teszi számodra, így csupán ki kell választanod a megfelelő alapanyagokat, majd egy kis kreativitással készre álmodni azokat. 

Ha bizonytalan vagy, mennyi tápanyagra van szükséged egy nap, bátran beszélj erről a háziorvosoddal! Fontos, hogy mivel nyáron valószínűleg többet mozogsz, egy kicsivel magasabb kalóriabevitel esetén sem szedsz fel túlsúlyt. Ügyelj rá, hogy a táplálkozás és az edzés aránya tudatos maradjon, mert ugyanezt az étkezési tempót tartva ősszel akár hízás is lehet a vége! 

VIDEO Így viseled az egyedüllétet, csillagjegyed szerint

Kövesd a Bien.hu cikkeit a Google Hírek-ben is!