Én is azok közé tartoztam, akik utálták a matekot. Nem érdekelt, nem kötött le és így persze nem is értettem – rendszeresen eszembe jutott, miért kínoznak minket ezzel a tárggyal…
VIDEO Év végi fejlődés horoszkóp: ez az, amit még idén kell megfejlődnöd
Nem mentek túl jól a reál tárgyak, de matekból kénytelen voltam korrepetálásra járni. Ezt akkoriban szörnyű dolognak ítéltem meg, már csak azért is, mert minden egyébből négyes-ötös voltam, tényleg csak a kémia-matek-fizikai trió okozott nehézséget. Mindezt sikerült megtetőzni azzal, hogy gimnáziumban minden egyes évben új tanárom volt, teljesen más tanítási módszerekkel, alapelvekkel.
Most már nagyon örülök, hogy túl vagyok ezen az időszakon és szerencsére a főiskolán összesen egyetlen egy reál tárgyam volt, azóta pedig hallani sem akarok a matematikáról. Pedig használjunk mindannyian ezt a fontos és hasznos tárgyat nap, mint nap. Sőt, kutatásokból azt is tudhatjuk, hogy megéri vért izzadni a másodfokú egyenlet és a szögfüggvények felett. A matematika oktatás hiánya ugyanis negatívan befolyásolja a serdülők kognitív fejlődését.
Angliában dönthetünk úgy, hogy 16 évesen abbahagyjuk a matektanulást
Egy új tanulmányból, amit a Proceedings of the National Academy of Sciences publikált, kiderült, hogy azok a serdülők, akik 16 éves korukban (vagy korábban) abbahagyták a matematikai tanulást, nagyobb hátrányt mutattak az agy és a kognitív fejlődés szempontjából.
A kutatás során az Egyesült Királyságban 133 diákot vizsgáltak meg, mindannyian 14-18 év közöttiek voltak. Az eredményekből kiderült, hogy azoknak a diákoknak, akik 16 éves koruk után már nem tanultak matematikát, alacsonyabb intenzitással működött agyuknak egy bizonyos része.
A cikk folytatódik, lapozz!