A leghülyébb kifogások, amelyek miatt nem fogysz

A leghülyébb kifogások, amelyek miatt nem fogysz

Címlap / Életmód / Táplálkozás / A leghülyébb kifogások, amelyek miatt nem fogysz

Szeretnél leadni néhány kilót? Esetleg a ruhaméreteddel elégedett vagy, de szeretnél feszesebb idomokat? Akkor bizony némi áldozatot kell hoznod: elkerülhetetlen a megfontoltabb táplálkozás, illetve a rendszeres sport. Tudjuk, hogy régóta bele akarsz vágni, s azt is, hogy miért marad szigorúan elméleti a szándékod. Íme, a legközhelyesebb magyarázatok!

„Most nem alkalmas az időpont!”

Fogyni valahogy sosem praktikus. Most például mindjárt itt a karácsony, ami miatt keresztet vethetsz a diétára. A többi évszakot pedig ugyancsak traktával járó ünnepek jellemzik, amelyek alkalmával egyszerűen muszáj hizlaló kajákkal jóllaknod.
Ha őszinte akarsz lenni magaddal, könnyen beláthatod: senki sem tart pisztolyt a fejedhez, hogy repetázz ebből vagy abból. Tény, hogy például decemberben több akaraterőt igényelhet a fogyókúra, de az ünnepi étkeket egészségesebben is elkészítheted, tehát nem kell az egekbe szöknie a kalóriabevitelednek!

„Fárasztó hetem volt…”

Angolul van egy találó kifejezés a hangulatjavító ételekre: „comfort foodnak”, azaz „kényelmi kajának” nevezik őket, aminek az íz és állag nyújtotta élvezetébe éppúgy bele lehet süppedni, mint egy puha, meleg takaróba a téli estéken. A csokoládé, a chips, a sajtos makaróni és a többi magas szénhidráttartalmú finomság bizony ebbe a kategóriába tartozik.
Amikor a szervezetedben sok stresszhormon termelődik, a tested felkészül a veszélyhelyzetre, és fizikai tartalékokat akar képezni – ezért megkívánod az említett falatokat. Szóval, ha folyton ideges vagy, semmi késztetésed nem lesz a fogyókúrára. Valamilyen stresszkezelési módszerrel – relaxációval, jógával vagy sporttal – nyugtasd le magad!

„Csak egy egészen pici falat!”

Miközben ebédet készítesz, minden hozzávalót megkóstolsz, aztán a végeredményt is – lehetőleg legalább kétszer. A bűnösnek bélyegzett finomságokból is csak csipegetsz, mert egy sor csoki (jó, legyen kettő) nem is számít evésnek.
Az apró nassolásoknak végül naponta több száz fölösleges kalória bevitele lehet a vége, ami nemcsak, hogy ellehetetleníti a fogyást, de még további hízáshoz is vezet. A testformálásra való elhatározás egyik legfontosabb lépése tehát, hogy ezt a „csak egy falat” dumát sürgősen felejtsd el!

„Edzés után szabad a pálya!”

A sportpálya tényleg szabad lehet, ha lesétálsz róla – a konyhát viszont nem tekintheted annak! Az egyik leggyakoribb fogyókúra-hiba, hogy a kimerítő testmozgást jogosítványként kezeled a zabálásra. Ki kell ábrándítanunk: sokkal könnyebb energiát bevinni a szervezetbe, mint elégetni azt.
Lényegében két perc alatt semmissé tehetsz egyórányi tempós futást valamilyen extrém egészségtelen fogással. Arról nem is beszélve, hogy a szénhidrátok egy részét nem tudja hasznosítani a szervezet: a csokit képtelenség „lesúlyzózni”, mert salakanyag formájában távozik, vagy elraktározódik.

„Vitamint szedek, akkor egészségesen táplálkozom!”

Minden étrend-kiegészítőre ráírják, hogy az alkalmazása nem pótolja a kiegyensúlyozott táplálkozást. A tablettád tehát nem azt jelenti, hogy mellette bármit összezabálhatsz, mert úgyis megkapja a kellő mennyiségű vitamint és ásványi anyagot a szervezeted. Igazából a táplálékban sokkal több hatóanyag van, amelyek egymás felszívódását is segítik, így könnyebben tudod őket hasznosítani.
Az étrend-kiegészítők nevében is benne van ugyebár, hogy kiegészítik, nem pedig helyettesítik a megfelelő táplálkozást. Ennek megfelelően le sem fogyaszthatnak – még akkor sem, ha a reklámban azt mondják.

„A fogyókúrás ételek ízetlenek!”

Ez egy olyan tévhit, amit azok terjesztenek, akik lusták és kövérek. A zöldségek, a gyümölcsök, a fehér húsok, a halfélék, a teljes kiőrlésű gabonák és a zsírszegény tejtermékek ugyanis valódi gasztro-orgazmust garantálnak – csak venned kell a fáradságot, hogy fölfedezd őket! Elhisszük, hogy kényelmesebb az olajlepte rántott hús és sült krumpli receptjénél maradni.
De mit szólnál hozzá, ha kiderülne, hogy ezeket is el lehet diétabarát módon készíteni? Ha már évek óta halogatod az életmódváltást, gondold végig, miért ragaszkodsz ennyire ahhoz az alakhoz, amivel nem érzed jól magad a bőrödben! Elsőre furcsának tűnhet, hogy valamiért nem akarsz igazán jó nő lenni – pedig pontosan ez a helyzet.

Kövesd a Bien.hu cikkeit a Google Hírek-ben is!

Még nem szólt hozzá senki. Legyél te az első!

    Írj egy hozzászólást