A katapult biztonságos, a villámcsapás veszélyes – 10 óriási tévhit a repülésről

A katapult biztonságos, a villámcsapás veszélyes – 10 óriási tévhit a repülésről

Címlap / Kikapcsolódás / Szórakozás / A katapult biztonságos, a villámcsapás veszélyes – 10 óriási tévhit a repülésről

A katapult nem egy leányálom

Bruce Willis könnyedén lőtte ki magát a Drágán add az életed akciófilm második részében, de a valóságban egy ilyen élmény után nem virgonckodunk. Mikor az ember rakétaként kirobban egy gépből, a legtöbb esetben törött csontokkal és elszakadt ínszalagokkal kell számolnia. A súlyos nyak- vagy gerincsérülés sem ritka, sőt, van, aki túl sem éli a katapultálást. 

 

A villámcsapástól viszont nem kell különösebben tartani

A repülőgépeket rendszeresen éri villámcsapás, de emiatt nem kell aggódni. A gép fémtestén keresztülfut a villám és egy ponton távozik, ami maximum egy kis villódzást okoz, vagy még annyit sem. 

 

Repülőgépet vezetni nem olyan, mint biciklizni

A filmeken az a szereplő, akinek minimális pilóta-tapasztalata van például egy kisgéppel, akár egy utasszállítót vagy vadászgépet is simán elvezet, de a valóságban ez nem így működik.

Egyik repülőből átülni egy másikba nem olyan egyszerű, mint az autóknál.

Ha egy pilóta nem vezet pár évig és vissza szeretne ülni a pilótafülkébe, még a saját „megszokott” géptípusánál is szükséges egy kurzus, ahol felfrissíti tudását, illetve megtanulja az új fejlesztéseket. 

 

A motor elvesztése nem egyenlő a biztos halállal

A motor dolga az, hogy előre hajtja a gépet, a szárnyak azok, amik a levegőben tartják. Ha egy utasszállító egyik motorja leáll, még nincs különösebb gond és ha mindkettő felmondja a szolgálatot, még akkor van 20-30 perce a gépnek, amíg leszállópályához vitorlázhat.

 

Oldalak: 1 2 3

»

Még nem szólt hozzá senki. Legyél te az első!

    Írj egy hozzászólást