Egészség / Életmód

5 biztos jel, hogy ma túl kevés vizet ittál

5 biztos jel, hogy ma túl kevés vizet ittál

Fejfájás

A folyadékhiány következtében a vér besűrűsödik, nehezebben kering, a vérnyomás megemelkedhet, ez pedig fejfájáshoz, nyomottsághoz, szédüléshez vezethet. Ha korábban is tapasztaltad már, hogy nyaranta vagy nagy melegben hajlamosabb vagy a fejfájásra, akkor érdemes lehet változtatni a folyadékbeviteli szokásaidon! Plusz néhány pohár víz biztosan nem fog ártani, és talán a fejfájásod is elmúlik tőle.

Rossz lehelet

Nem véletlenül termel a szervezeted akkor is nyálat, amikor éppen eszedbe sem jut enni: az emberi nyál antibaktériumokat tartalmaz, amik segítenek fenntartani a száj higiéniáját. Ha azonban nem pótolod megfelelően a folyadékot, akkor a szervezeted nem termel elég nyálat, ami a baktériumok elszaporodásához vezet a szájban, ennek pedig egyik jele a kellemetlen lehelet. Lehet, hogy a megoldás nem egy mentolos rágó, hanem egy kicsit több víz elfogyasztása.

Éhségérzet

Ha testednek folyadékra van szüksége, akkor azt jelezni is fogja, de a kiszáradás egyik gyakori oka az is lehet, hogy nem vagyunk képesek felismerni ezt az érzést. A szomjúságot meglepően sokan keverik össze az éhségérzettel, különösen az édesség utáni vággyal.

Ennek oka, hogy víz nélkül kisebb hatékonysággal működnek azok a szervek, amelyek a cukor lebontásáért és energiává alakításáért dolgoznak, és valóban azt érezheted, hogy extra adagra van szükséged belőle – valójában azonban a cukor már a szervezetedben van, csak folyadékra van szükséged, hogy hasznosítani is tudd.

Izomgörcsök

A melegben gyakoribbak az izomgörcsök, de ha nem figyelsz a megfelelő folyadékbevitelre, akkor az is fájdalmas csomókhoz vezethet. Legyen mindig kéznél víz, és akkor is pótold a folyadékot, ha éppen nem végzel testmozgást, plusz magnéziumot is érdemes szedni, hogy elkerüld a görcsöket. Ha a tünetek emellett is, vagy napi rendszerességgel jelentkeznek, akkor érdemes felkeresni egy orvost, hogy kiderítsétek, nem valami más áll-e a háttérben.

Száraz bőr

A száraz, feszülő bőr általánosságban is a kiszáradás jele lehet, de az alábbi trükkel is ellenőrizheted, hogy kellőképpen hidratált vagy-e: nyisd ki az egyik tenyeredet, és a másik kezeddel csípd össze a bőrt a kézfejeden, majd engedd el. A bőrödnek egy-két másodpercen belül vissza kell ugrania az eredeti állapotába, és rásimulnia a kézfejedre. Ha ez nem történik meg, a bőr ráncos marad vagy csak lassan nyeri vissza az eredeti formáját, akkor az szintén azt jelzi, hogy több folyadékra van szükséged.

Még nem szólt hozzá senki. Legyél te az első!

    Írj egy hozzászólást