Életmód / Receptek / Táplálkozás

7 isteni gyümölcsös turmix, amit bátran fogyaszthatsz reggelire is

A reggeli a nap legfontosabb étkezése, de sokan érzik úgy, hogy még túl szűk a gyomruk egy tartalmas étkezéshez, vagy a nagy kapkodásban nincs idejük leülni enni. Bár a mondás szerint a magyar embert arról lehet megismerni, hogy reggel hét előtt is képes éhgyomorra sült kolbászt enni, ha te valami könnyedebbre vágysz, próbáld ki reggeli turmixainkat, melyek percek alatt elkészíthetőek, könnyen lecsúsznak, és a legfontosabb tápanyagokról is gondoskodnak.

Banános áfonyás turmix

Hozzávalók: egy bögre tej, egy banán, egy marék áfonya, egy csipet fahéj.

Miért jó? A banán megédesíti a turmixot, így akkor is könnyen csúszik majd az ital, ha nem igazán érzed éhesnek magadat. Magas szénhidráttartalma miatt ellát a szükséges energiával, az áfonya pedig gazdag A-, B- és C-vitaminban, valamint antioxidánsokban, így tökéletes választás egy egészséges reggelihez.

Epres rebarbarás turmix

Hozzávalók: 20 dkg eper, 20 dkg rebarbara, pár csepp vanília kivonat, pár csepp citromlé, ízlés szerint cukor.

Miért jó? Mivel nem tartalmaz tejet, az arra érzékenyek is fogyaszthatják. Az eper remek antioxidáns, édes ízével pedig jól passzol a rebarbara frissítő fanyarságához. A rebarbara egyébként szintén remek antioxidáns és jó hatással van a vesére is, így már korán reggel beindítja a méregtelenítést.

Ha a turmixot túl sűrűnek találod, hígíthatod egy kis ásványvízzel, akár szénsavassal is, de vigyázz, nehogy a buborékok gyomorfájást okozzanak.

Olvastad már?  3 reggeli rutin, ami egész napra tönkreteheti a diétádat

Gyömbéres sárgadinnyés turmix

Hozzávalók: 150 gramm sárgadinnye, egy kis poharas natúr joghurt, finomra reszelt gyömbér, egy nagy pohár hideg víz, ízlés szerint cukor.

Miért jó? A sárgadinnye gyümölcscukrot tartalmaz, ami kíméletesen emeli meg a vércukrodat, és hosszú időre ellát energiával.

A joghurt mindig is az egészséges reggeli része volt, mivel remek hatással van a bélflórára, a gyömbér pedig segít beindítani az emésztésedet, így, ha cukor nélkül iszod, ez a turmix diéta alatt is tökéletes választás.

Mangós joghurtos turmix

Hozzávalók: 150 gramm érett mangó, egy kis poharas joghurt, egy deciliter tej, ízlés szerint cukor.

Miért jó? A tejes alapú turmixok tartalmazzák a legfontosabb vitaminokat és ásványi anyagokat, a joghurt miatt pedig ez a turmix extra jó fehérje forrás, és a gyomrodra, valamint az emésztésedre is jó hatással lesz, már reggel beindítja az anyagcserédet. A mangó remek A-, B-, C- és E-vitamin forrás, egzotikus ízének köszönhetően akkor is kedvet csinál a reggelihez, ha egyébként nem vagy éhes, rosttartalma pedig segíti az emésztést.

Túrós almás turmix

Hozzávalók: 10 dkg túró, egy közepes alma, egy pohár tej, egy csomag vaníliás cukor.

Miért jó? A túró remek fehérjeforrás, ezért gyakran javasolják az egészséges reggeli részeként. Az alma jótékony hatásai közismertek – elég ugye minden nap egy, hogy elkerüld a doktort – a kettő együtt pedig remek fogyókúrás kombinációt alkot, hiszen az anyagcsere felpörgetéséhez szükséges fehérjéket és rostokat is tartalmazza. Ebben az esetben természetesen vaníliás cukor helyett édesítővel és vanília kivonattal készítsd.

Olvastad már?  Szeretnél egy kicsivel többet fogyni? 3 smoothie, ami segíthet ebben

Szedres ananászos turmix

Hozzávalók: 10 dkg szeder, 10 dkg ananász (lehet konzerv is), egy nagy pohár tej, fél pohár víz, citromfű és menta.

Miért jó? A szeder jól ismert antioxidáns, ami elősegíti a méregtelenítést és a vízhajtást, az ananász pedig magas rosttartalmának köszönhetőn beindítja az emésztést. A fűszernövények szintén méregtelenítő hatásúak, de pikánsabbá is teszik az egyébként is frissítő koktélt, ami így még jobban esik a forró nyári napokon.

Almás répás turmix

Hozzávalók: két répa, egy fél alma, egy kis poharas joghurt, 3 evőkanál tejszín, egy evőkanál méz, fél kiskanál reszelt gyömbér, egy csipet szerecsendió.

Miért jó? Az alma és a répa rostjai jótékonyan hatnak az emésztésre, miközben igazi vitaminbombává teszik a koktélt. A méz fontos ásványi anyagokat tartalmaz, a joghurt pedig a fehérje utánpótlásáról gondoskodik, miközben a bélflóra egészségének megőrzésében is segít. A szerecsendiótól és gyömbértől az édes ital igazi különlegességgé válik.