Életmód / Egészség

Hogyan masszírozd meg saját magad, ha épp nincs rá lelkes jelentkező?

Ugyan nem helyettesíthet egy spa-ban eltöltött napot, vagy akár egy teljes hátmasszázst, de nagyon hasznos, ha ismerünk néhány önmasszírozási technikát, amikor éppen nincs rá lelkes jelentkező. Mutatunk néhány fogást, amit neked is érdemes begyakorolnod!

Ha elgémberedett a lábfej

Ha egész nap rohangáltál, vagy az irodában folyamatosan magassarkút kell viselned, ami meggyötri a lábaidat, akkor érdemes beszerezned egy kisebb méretű, marokba fogható labdát, ez ugyanis egy szuper masszázseszköz.

Akár az asztalodnál ülve is bevetheted a következő trükköt: vedd le a cipőd, tedd a labdát a lábfejed alá, majd kezdd el előre-hátra, jobbra-balra és mindkét irányba körbe-körbe görgetni a talpaddal.

Nem csak a fájdalmat segít csökkenteni ez a masszázstipp, de a vérkeringést is serkenti.

 

Ha a gépelés megviseli a csuklód

Nagyon fájdalmas tud lenni, ha az ember egész nap a klaviatúrán dolgozik, hiszen a csukló és az ujjak is be tudnak ettől merevedni.

A kézfejeden ebben az esetben úgy segíthetsz, ha az egyik kezedet tenyérrel szembe fordítod, majd a másik kezeddel segítesz az ujjaidat ökölbe szorítani.

Ha így kicsit kitornáztattad az elgémberedett ujjakat, akkor a másik kezed segítsége nélkül szorítsd néhányszor erőteljesebben ökölbe a kezedet.

Ezután a másik kezeddel is végezd el a gyakorlatsort.

Ha befeszül a hát

Az ülőmunka és a stressz egyik garantált következménye, hogy a nyak és a hát megfájdul. Ezen a kellemetlen tüneten két önmasszázs technikával is segíthetsz.

Az egyik módszernél kulcsold át a vállaidat úgy, mintha megölelnéd magad, és masszírozd át az ujjaiddal a lapockáid környékét.

A másik trükkhöz ismét szükség lesz egy maroklabdára: ezt a vállak alá, a gerinc környékére kell illesztened, úgy, hogy egy falhoz szorítod.

Ha érzed, hogy nem csúszik le a labda, óvatosan lépkedj jobbra és balra, közben görgesd a falon a labdát, hogy a váll alatti területet átmasszírozza.

 

Ha az arcizmokra hat a stressz

Vannak, akiknek nem a nyakán, hanem az arcizmain csapódik le a stressz hatása. Ha fejfájást érzel, akkor két masszázstechnika lehet a segítségedre: az egyik ezek közül az a jól ismert trükk, hogy a mutató- és a középsőujjaidat a halántékaidra helyezed, majd körkörösen átmasszírozd ezeket a területeket.

A másik technika szerint tedd össze a kezeidet úgy, mintha imádkoznál, majd az orrnyergedet nyomd neki a hüvelykujjaidnak egy időre, amíg nem érzed, hogy ellazulnál egy kicsit.

Ha az állkapcsod feszül meg az idegességtől, akkor a füleid alatt tedd az állcsontod szélére a hüvelykujjaidat, majd kezdd el lefelé tolni ezen a ponton néhányszor, amíg nem érzed, hogy ellazul az állkapcsod.

 

Ne vidd túlzásba!

Az önmasszázs technikákat sem szabad túlzásba vinni, napi néhány perc gyakorlás a legkifizetődőbb.

Ne várj csodát, hogy azonnal megszüntesse örökre a fájdalmaidat, de néhány hét után már tapasztalhatsz érdemi javulást.

A gyakorlatok közben légy óvatos, és ha kellemetlenséget, fájdalmat érzel, akkor hagyd abba.

A masszázs alatt próbálj picit megnyugodni, ellazulni, és ügyelj arra is, hogy helyesen lélegezz: a nyugodt légzés már önmagában is segít csökkenteni a stresszt!

 

Még nem szólt hozzá senki. Legyél te az első!

    Írj egy hozzászólást