Életmód / Tech és kütyük / Fókuszban

A hibrid autó nem átmeneti megoldás! Ezért döntöttem a Fiat 500 Hybrid mellett

Ma már senki nem teheti meg azt, hogy a közlekedésnél ne gondoljon a környezetvédelemre. 2016-ban az Európai Unió teljes széndioxid-kibocsátásának 27 százalékát adta a közlekedés, aminek túlnyomó része nem is a szállítmányozás, hanem a közúti közlekedés számlájára írható. Bár Magyarországon az egy főre eső kibocsátás viszonylag alacsony (4,3 tonna szén-dioxid fejenként, ez a szám Hollandiában például 9,9 tonna), azért, hogy ez így maradjon, sőt, javuljon is, az átlagembernek kell tennie.

Amikor elkezdtem nézegetni, milyen autót vegyek magamnak, rengeteg szempontot tartottam szem előtt: mivel elsősorban városi kocsit szeretnék, nem hátrány, ha kicsi, takarékos a fogyasztása, és ha nem baj, nézzen is ki valahogy. Először nem is gondolkodtam környezetkímélő autóban, hiszen az átlagembernek az van a fejében, hogy az elektromos autó egyrészt nagyon drága, másrészt egyelőre hosszabb távon megbízhatatlan, én pedig azért járok le vidékre a szüleimhez, nem szeretnék félúton lemerülni. Bár már ezek a tévhitek sem állják meg a helyüket (egyre hosszabb ideig bírja az elektromos autók akkumulátora is, illetve a teljesítményük is javul), azért abban biztos voltam, hogy elektromos kocsira nincs szükségem – és ekkor jöttek a képbe a hibridek.

A hibrid autók működési elve alapjaiban nagyon egyszerű: két motor hajtja őket, egy belső égésű és egy elektromos.

Fiat 500 Hybrid

Vagy a hagyományos égésű hajtja éppen, mint egy átlagos autót, vagy pedig az elektromos motor is rásegít, amivel kevesebb üzemanyag fogy. Ráadásul bizonyos vezetési helyzetekben még energiát is termel (például lassulás, fékezés, megállás). Ez azt jelenti, hogy ennél a hibridnél nincs is szükség külső energiaforrásra, hiszen visszatölti magát, nem kell a hosszú ideig tartó töltéssel bíbelődni. Egy hibrid autóban egyszerre van jelen a belső égésű motoros kocsik nyújtotta biztonságérzet, és a gazdaságos, környezetkímélő elektromos funkció is. Éreztem, hogy ez az a kompromisszum, amire nekem szükségem lesz a mindennapjaim során.

Ezután már csak maga az autó volt a kérdés: mivel régóta szemeztem egy aranyos Fiat 500-assal, nagyon megörültem, amikor megtudtam, hogy a modellből hibridet is gyártanak. A kocsi széndioxid-kibocsátása akár 20 százalékkal is csökkenhet a hagyományos Fiat 500-ashoz képest. Főleg városi közlekedésre ajánlják, pontosan arra, amire nekem szükségem van. Plusz környezetbarát piros pont a Fiatnak, hogy még az üléseket is újrahasznosított műanyagból gyártották. Ez viszont a kényelmen csöppet sem csökkent – ugyanolyan kényelmes benne ülni, mint egy hagyományos ülésen.

Fiat 500 Hybrid, belső tér

A Fiat 500-as egyébként egy elég csajos autó, ráadásul a belső tér az igazi olasz életérzést, a Dolce Vitát idézi. Ahogy beül az ember a kocsiba, azonnal tudja, hogy olasz autóról van szó, ráadásul egyszerre találkozik benne a minőség és az elérhető ár – ez a hagyományos 500-asban és a Hybrid modellben is ugyanígy megvan. A külső egyébként teljesen megegyezik a hagyományos 500-assal: az ajtóoszlopon egy stilizált H betű, a csomagtartó ajtaján pedig egy Hybrid felirat utal csak az újdonságra.

Fiat 500 Hybrid, belső tér

A Hybrid Launch Edition bevezető modelljében a hivatalosan harmatszínű, valójában gyönyörű világoskék, matt belső színezés, valamint a selyemfényű króm részletek miatt igazán elegáns a kocsi belülről is, nemcsak kívülről. Az üléseken is látszik a magas minőség, egyáltalán nem csökkent a színvonal azért, mert még ezek is környezetbarát anyagból készültek – ha nem tudom, hogy a fonal újrahasznosított műanyagból van, soha nem mondtam volna meg, hogy nem a hagyományos 500-as bőr-szövet anyagán ülök. Ebbe az autóba egyszerűen jó beülni, hisz még a belvárosban is a toszkánai vidéken érzi magát az ember!

Fiat 500 Hybrid, belső tér

Még nem szólt hozzá senki. Legyél te az első!

    Írj egy hozzászólást

    Bien.hu

    FREE
    VIEW