A futás 5 jótékony hatása a testedre – Még a szívednek is jó!

A futás 5 jótékony hatása a testedre – Még a szívednek is jó!

Címlap / Életmód / A futás 5 jótékony hatása a testedre – Még a szívednek is jó!

Az alvásod minősége átalakul

A mozgás, különösen pedig a futás képes javítani az éjszakai pihenésed minőségén! Ez az egész abból fakad, hogy amikor befekszel az ágyba, de fizikailag nem sikerült kellőképp lefárasztanod magad az elmúlt 16 órában, egyszerűen nem tudsz álomba merülni. Járnak a gondolataid, nem kapcsolsz ki, és órákig is forgolódhatsz, mire sikerül elaludnod.

A futás ezen is képes segíteni! Amikor elmész kocogni, megteszed azt a napi lépésszükségletet, ami fontos a testednek, ezáltal fizikailag fáradtabbá válsz, és könnyebben el tudsz lazulni. Csak arra figyelj, hogy a futás és a lefekvés között elteljen pár óra „levezetés”, így garantált, hogy jobbat alszol!

Még a szívednek is jót tesz

Kutatások szerint a szíved is meghálálja, ha elkezdesz futni; akkor is, ha csak keveset kocogsz. Olyannyira, hogy már a rövidebb időtartamú, 5-10 perces napi futások is jótékony hatással vannak a működésére, ha pedig heti néhányszor beiktatsz az életedbe egy 30 perces futást, pláne megérzed a jótékony következményeit.

Szakértők szerint alacsonyabbá válik az LDL koleszterined, míg növekszik a HDL koleszterinszinted (előbbi a „rossz”, míg utóbbi a „jó” koleszterin), kiegyensúlyozottabbá teszi a vérkeringésed, és csökkenti a vércukorszintben bekövetkező kiugrásokat. Arról nem is beszélve, hogy alacsonyabbá teszi a nyugalmi állapotban mért pulzusodat, aminek hatására a szívednek is kevesebbet kell dolgoznia. A futás az egyik legjobb módszer a betegségek és egészségügyi problémák megelőzésére!

A futás jó hatással van a szívre
Primoarc91/istockphoto.com

Segít fogyni, vagy megőrizni a súlyodat

Ha szeretnéd szinten tartani a súlyodat, sőt, még akár le is adnál pár kilót, a futás tökéletes választás lesz! Ez a sport ugyanis amellett, hogy a mozgás hatására hosszú távon erősíti a szívedet, segít elégetni a felesleges kalóriákat! Persze a zsírégetés gyorsasága több dologtól függ, hiszen számít, hogy milyen az idő, mennyire gyorsan futsz, lejtőn vagy dombon mész, hány éves vagy, stb, de egy ember átlagosan 100 kalóriát éget el másfél kilométerenként. Ez pedig óriási szereppel bír az alakod formálásában.

Oldalak: 1 2

Még nem szólt hozzá senki. Legyél te az első!

    Írj egy hozzászólást