5 fitnesz tipp, hogy megelőzd a sertés influenzát

5 fitnesz tipp, hogy megelőzd a sertés influenzát

Címlap / Életmód / Egészség / 5 fitnesz tipp, hogy megelőzd a sertés influenzát

Sajnos mára már egyre inkább elterjedt az új vírus, ezért mindenki azon van, hogyan ne kapja el, illetve hogyan erősítse immunrendszerét.

Körülöttünk biztosan sokan influenzásak, ezért különösen az évnek ebben a szakaszában amikor a levegő nedvességtartalma kedvez a vírusok és baktériumok elterjedésénk, gondolnunk kell egészségünkre.

Minden ott kezdődik, hogy hogyan törődsz magaddal. Felmérések szerint a mérsékelt testedzés nemcsak erősíti az immunrendszert, de megsemmisíti a bennünket támadó vírusokat. Tudtad, hogy napi két pohár cukrozott üdítőital legyengíti az immunrendszert, hiszen a szervezetnek meg kell küzdenie a túlzott cukor mennyiséggel?

Ugyanakkor a stressz és alvatlanság sokkal fogékonyabbá tesz a megfázásra, vírusokra. Íme 5 tipp a betegség elkerüléséhez és a vírusmentességhez:

1. Légy óvatos azzal amit eszel.

Alapvető, hogy lecsökkentsd a cukorfogyasztást. Ezt leginkább a szénsavas cukrozott üdítőitalok elhagyásával teheted meg.

2. Mozogj heti 3-5 alkalommal 30-45 percet.
Nem kell hogy teljesen kikészítsd magad egyeten alkalom torna után. Sokkal többet használsz magadnak és védekező képesslgednek, ha rövidebb ideig de állandó testmozgást végzel, nagy megerőltetések nélkül.

3. Csökkentsd az egészségtelen ételek fogyasztását.
Olajban sült ételek, fehér liszt, zsíros …ugye ismerős? Mindannyian tudjuk, hogy károsak mégis szeretjük az ilyen ételeket. Próbáljunk mégis lemondani róluk, hiszen növeli a koleszterinszintet, vérnyomást, elhízást és megannyi káros követkzményt.

4. Növeljük a zöld szinű zöldségek fogyasztását.
Minél több spenót, brokkoli, kelbimbó, annál többet tettél a diétádért és egészségedért. Kombinálhatjuk világos szinű zöldségekkel is.
Ezek az ételek szó szerint a legjobb orvásságok az egészségért.

5. Aludj hosszan, ne faragj le az alvásidőből!
Tudjuk hogy elfoglalt vagy…de ha megbetegszel akkor egy hétig biztosan ki leszel vonva a forgalomból, ezért ne tagadd meg magadtól a jótékony alvást. Napi 7-8 óra alvás a javasolt, ilyenkor az egész szervezted regenerálódik.

5+1. Stresszelj kevesebbet!
Bizonyára ezernyi okod van idegesnek lenni, de nem lehet egy életet leélni folytonos gyomorgörccsel és fejfájással. Most jött el az ideje, hogy átértékeld eddigi stresszes életviteledet, kezdj el mélyen lélegezni és relaxálni azokban a bizonyos pillanatokban.
A munka sem lesz kész hamarabb, ha közben idegeskedsz. Áldozzunk néha időt a lelki feltöltődésre is, amelyre a legjobb forrás a szeretteink, barátaink, a természet és bármi, ami önfeledt örömet képes okozni.

Egészséges boldog testet mindenkinek, reméljük a fenti tippek “természetes védőoltások” lesznek, amelyek segítenek tovább haladni ebben az évben is.

Még nem szólt hozzá senki. Legyél te az első!

    Írj egy hozzászólást