Ezért kell ezentúl korán kelned! 10 ok amire nem is gondoltál.

Ezért kell ezentúl korán kelned! 10 ok amire nem is gondoltál.

Címlap / Életmód / Egészség / Ezért kell ezentúl korán kelned! 10 ok amire nem is gondoltál.

A korai kelés egészségessé, gazdaggá és bölccsé teszi az embert – tartja egy régi mondás – avagy, “Aki korán kel, aranyat lel”. Aki egyszer ráeszmélt a koránkelés előnyeire, nem tud visszaszokni a korábbi késői ébredésre.

1. Köszöntsd a napot

Amikor korán reggel kelsz fel, látod fénybe borulni a várost, hallod amint a csendből zaj lesz, és érzed, hogy csodálatos nap elé nézel. Alakítsd ki a mindennapi rutinodat.
A Dalai Láma szerint “mindennap úgy gondolkodsz, ahogy felébredsz”, ezért ha szerencsésnek és elégedettnek érzed magad ébredéskor, az egész napod be lesz aranyozva. Ha békével köszöntöd a napot, el tudod kerülni aznap a dühöt és stresszt.

2. Egy csodálatos kezdet

Ha úgy kezded a napot, hogy máris elkéstél, és alig marad időd kiugrani az ágyból, hanyatt-homlok rohansz a gyerekekkel az iskolába, majd máris fáradtan esel be a munkahelyre, akkor ne csodálkozz, hogy kifordítottan érzed magad egész nap. Nem így kell kezdődnie egy napnak.
Kezdd hát idejében a reggeli rítust, hagyj időt magadnak megújulni és felébredni, legyen időd széppé varázsolni magad, nyugodtan megreggelizni és meginni a reggeli kávédat. Mire mindenki más felébred, és harcol a fürdőszobáért, te már készen állsz egy újabb gyönyörű napra!

3. Reggeli

Aki korán kel, annak van ideje nyugodtan megreggeliznie. Azt mondják ez a legfontosabb étkezés egész nap. Reggeli nélkül a test lemerül, energiaszegénnyé válik, és délben nagyobb valószínűséggel fog egészségtelenül habzsolni.
Egy jó reggelivel akár délutánig is kielégíthetjük étvágyunkat. Egy csendes reggeli megnyugtat, nagyobb élvezet, mint a sokkal népszerűbb vacsora.

4. Csend

A koránkelésben talán az egyik legfantasztikusabb dolog a csend. Amikor a város zaja még nem dúlja fel a hajnali csendet, amikor még minden nyugalomba van burkolózva, akkor tudsz igazán lélegezni!
Nincs gyereksírás, labdapattogás, televízió, sem autók. A kora reggeli órák annyira békések – legyen hát ez a kedvenc napszakod!

5.
Napfelkelte

A későn kelő emberek lemaradnak a természet egyik legnagyobb csodájáról, a napfelkeltéről. Amikor a napsugarak arcodba folynak és ragyogó színeket festenek az égre, lelked megtelik nyugalommal és ámulattal.
Talán a hajnali órák tanúskodnak leginkább arról, mennyire dícsőséges a világ! Kicsit szentimentális, de minden napfelkelte hozzátesz boldogságunkhoz…ne hagyd ki!

6. Torna

A reggeli torna a legegészségesebb, de a munka utáni is rendkívül hatékony.
Egy könnyű reggeli tornával, nyújtógyakorlatokkal, vagy akár egy könnyű fitneszedzéssel lendülettel kezdhetünk neki a napnak. Ha egyszer rákapsz az ízére, nem tudsz nélküle meglenni.
Talán érdekel: Reggeli jóga 8 pózban

7. Hatékonyság

A legaktívabb napszak a reggel, nincsenek zavaró tényezők, mint a tévé, e-mail vagy statisztikák.
Sokkal több munkát tudsz sokkal hatékonyabban elvégezni reggel – legyen szó a ház körüli teendőkről, vagy a munkahelyi feladatokra való felkészülésről.

8. Célok felállítása

Nincs is jobb idő az aznapi céljaid meghatározására, mint a reggel. Ilyenkor születnek a nagy tervek, célok és feladatok.
Állítsd fel a napi vagy heti céljaidat, majd próbáld ehhez tartani magad. Ha későn kelsz, elmaradnak ezek a gondolatok, és sokkal összeszedetlenebb leszel egész nap.

9. A csúcsforgalom elkerülése

Senki sem szereti a reggeli dugókat. Ha korán el tudsz indulni, el tudod kerülni a csúcsforgalmat, és megmented magad egy reggeli stressztől, ráadásul biztosan nem késel majd el.
Ha közszállítással szoktál közlekedni, akkor nem kell tartanod a tömegtől és kényelmes helyet tudsz foglalni az üléseken.

10. Találkozók

A találkozókra mindig érj oda korábban, ez nagy előny számodra és plusz pont rád nézve. Ráadásul több időd lesz a felkészülésre, és jobban fog sikerülni a találkozó.

Hogyan sajátíthatod el a korai kelés “művészetét”?

– Ne vigyél véghez drasztikus változásokat. Az elején csak 15-30 perccel kelj korábban, majd fokozatosan növeld az időt.
– Feküdj le korábban. Ha korábban fekszel le, logikus, hogy korábban fel tudsz kelni. Viszont a lefekvést sem tudod erőltetni, hisz csak akkor tudsz elaludni, ha tényleg álmos vagy, ezért a lefekvés idejét is csak fokozatosan lehet korábbra tenni.
– Tedd magadtól messze az ébresztőórát. Ha túl közel van hozzád az ébresztőóra, hajlamos leszel lenyomni és tovább szundizni. Ha messze teszed az ágytól, fel kell kelned ahhoz, hogy ki tudd kapcsolni, viszont addigra valószínűleg már felébredsz.
– Légy erős! Ne engedélyezz magadnak ágyba való visszabújást, mert könnyed le tudod beszélni magad a koránkelésről.
– Legyen jó okod felkelni. Ha elhatározod előző nap, hogy miért kell korábban felkelned, akkor kényszeríteni fogod magad, hogy véghezvidd elképzelésed.

Még nem szólt hozzá senki. Legyél te az első!

    Írj egy hozzászólást