Életmód / Táplálkozás

7 étel, ami segít a fogyásban a tudósok szerint

Sütemény, tej és csokoládé – a fogyókúra elsőszámú ellenségei! Vagy mégsem? A legfrissebb kutatási eredmények meglepő következtetéseket vontak le a táplálkozás terén. Itt az ideje, hogy átgondold, mit szabad és mit nem a súlyvesztési periódusban enni.

Sütemény

A Tel Aviv-i Egyetem szakértői szerint azok, akik szénhidrátban és fehérjében gazdagon reggeliznek, ráadásul a végén desszertet is fogyasztanak, többet fogynak, mint az alacsony szénhidráttartalmú, cukormentes étrendhez ragaszkodók.
A korán beiktatott nasi lehet csokoládé, fánk, muffin vagy egy kis szelet sütemény – a lényeg, hogy csökkenti az éhségérzetet a nap során, aminek köszönhetően csökken az összesített kalóriabevitel. E szabály alkalmazásával nyolc hónap alatt 20,5 kilót fogytak a kutatásban résztvevők, míg a cukormentesség alig mínusz ötöt eredményezett.

Leves

Nem tudod, hogy a friss spanyol paradicsomlevest, a gazpachót válaszd vagy pedig valamilyen laktató falatkákat előételnek?
Nos, a Pennsylvaniai Állami Egyetem tudósai kimutatták, hogy egy alacsony kalóriatartalmú leves fogyasztásával ötödével csökken a főétkezés összesített kalóriatartalma, hiszen a finom folyadék kellemesen eltelít. Válassz könnyed, zöldség alapú levest a sült finomságok helyett előételnek!

Zabkása dióval

A csonthéjasok és a magvak emésztése jól megdolgoztatja a szervezeted. Ennélfogva tovább maradnak a tápcsatornában, hosszú órákon keresztül hozzájárulva a teltségérzethez. Érdemes őket szénhidráttal párosítani, például mogyoróvajjal megkent teljes kiőrlésű kenyérszelettel.
A párosítás titka, hogy a szénhidrát szinte rögtön energiát ad, a dió pedig kitolja a hatást, a vércukorszinted így stabil lesz a nap során. A zabkását pedig akkor javasoljuk, ha extra fehérjére is vágysz.

Tej

Az American Journal of Clinical Nutrition című szakfolyóiratban megjelent tanulmány szerint azok, akik naponta legalább egy pohár tejet megisznak, majdnem kétszer annyit fogynak, mint a legfeljebb fél pohárnyit fogyasztók.
Hogy lehet ez? A tej rengeteg D-vitamint rejt, ami összefüggésben áll a súlyvesztéssel. Minden tápanyaghiány lelassítja az anyagcserédet, megnehezítve ezáltal a zsírégetést – márpedig D-vitaminban a lakosság nagy része szűkölködik!

Otthonról vitt ebéd

Azok a nők, akik hetente legalább egy alkalommal készen beszerzett ételt ebédeltek – akármilyen forrásból, tehát étteremből, kifőzdéből vagy szupermarketből –, sokkal kevesebbet fogytak azoknál, akik otthon készített finomságot vittek magukkal a munkahelyükre.
Az egyesült államokbeli Fred Hutchison Rákkutató Központ kutatása alapján a titok nyitja, hogy nem szabad kiadnod a kezedből az adagok mérete és az összetevők fölötti irányítást.

Salátafélék

Minél több leveles zöldséget eszel, annál jobb – a közismert tévhittel ellentétben ugyanis meglepően jól telítik a gyomrot. Segítségükkel óriási adagot vehetsz magadhoz anélkül, hogy tartanod kellene a plusz kalóriáktól.
Arról nem is beszélve, hogy egy méretes saláta elfogyasztása nem két percig tart, tehát több szempontból is érezheted: itt bizony nagy kajálás történt. Ne feledd, hogy a gyomrodnak és az agyadnak körülbelül húsz percre van szüksége a jóllakottság regisztrálásához, ezért mindent érdemes lassan enni.

Étcsokoládé

Sokkal jobban telít, mint a tejcsokoládé – állítják a dán Koppenhágai Egyetem tudorai. Kutatásuk szerint azok, akik 100 grammnyi étcsoki elfogyasztása után annyi pizzát tömhettek magukba, amennyit csak akartak, 15%-kal kevesebbet ettek összességében azoknál, akik ugyanannyi tejcsokit kaptak.
A résztvevők az étcsoki-kúra során egyébként az édes, a sós és a zsíros fogások utáni sóvárgás csökkenéséről számoltak be. Te próbáltál már úgy fogyni, hogy egy kész diétás rendszer szabályai helyett sajátokat alakítottál ki? Hidd el, megéri!

Még nem szólt hozzá senki. Legyél te az első!

    Írj egy hozzászólást