Életmód / Táplálkozás

7 étel, amit inkább ne egyél ebédre: erőteljes álmosságot okoznak

7 étel, amit inkább ne egyél ebédre: erőteljes álmosságot okoznak

Az egyik legbosszantóbb dolog, amikor a munkahelyeden kiszaladsz ebédelni, majd rá fél órára olyan álmosságérzettel térsz vissza, mint aki két napja nem aludt. Erről valójában az általad elfogyasztott étel tehet, ugyanis akadnak olyan kaják, amik bizonyítottan álmossá tesznek. És ez nagyon nem jön jól ebéd után! Mutatjuk, mi az, amit jobb ilyenkor elkerülni.

Tésztaételek

A tésztában lévő szénhidrát először felpörget, de mivel finomított szénhidrátról beszélünk, ez az étel megnöveli a vércukorszintedet, amit aztán az inzulinod szintjében egy nagy zuhanás követ.

Emiatt érzed azt, hogy egy spagetti után 10-15 perccel mérhetetlen nagy fáradtság telepszik rád, amitől alig bírsz koncentrálni a feladataidra.

 

Vörös húsok

A sertés, marha, kecske vagy éppen borjú hús már a vörös húsok kategóriájába tartozik, és bár a fogyasztásuk során vashoz jut a szervezetünk, ironikus módon ezek mégis álmossá tesznek.

Erről magas zsírtartalmuk tehet, ami már önmagában is álmosít, de ha pizzán, vagy tejszínes, tejfölös szószban eszed őket, még fáradtabbnak fogod érezni magad.

A testednek nem könnyű lebontani a zsírokat, és ez bonyolultabb eljárást igényel. Hogy az emésztés sikeres legyen, a tested több energiát fordít rá, amitől nem csoda, ha álmossá válsz!

 

Lazac

A lazac az egyik legjobb választás, ha egészséges ételt szeretnél enni, hiszen tele van fehérjével és omega-3 zsírsavval.

Azonban még így is képes nagyon álmossá tenni, hiszen magas a B6 vitamin tartalma, amit a tested a melatonin, azaz az alvási hormon termelésére használ fel.

Kicsivel étkezés után már fáradtabb is leszel, mint előtte. Ezért javasolják, hogy ezt inkább hagyd meg vacsorára, amikor egyébként is jól jön némi segítség a melatonin termelésében!

 

Saláta

Hiába hisszük azt, hogy a saláta egészséges, jót tesz a diétánknak, és nem leszünk tőle álmosak, valójában utóbbi állítás messze nem igaz.

A salátalevélnek ugyanis nyugtató hatása van, ami az agyat úgy képes stimulálni, mint egy enyhébb altató.

Ezért a saláta elfogyasztása után nyugodtabbnak fogod érezni magad, de ebből kifolyólag rendkívül álmosnak is.

Hogy ezt a problémát elkerüld, olyat válassz, amiben friss zöldségek és gyümölcsök találhatók, valamint mogyorófélék (például mandula vagy kesudió).

 

Kenyér

A kenyér hasonló kategóriába tartozik, mint a tészta, ugyanis magas a szénhidráttartalma.

Emiatt a vércukorszinted megemelkedik hirtelen, és egyik pillanatról a másikra úgy érzed, hogy tele vagy energiával.

Azonban nem sokkal később ugyanilyen gyorsan zuhanásnak is indul, ami miatt azt fogod érezni, hogy azonnal el tudnál szundítani.

A finomított szénhidrát, azaz például a fehér kenyér még rosszabb, mert ez tesz a legálmosabbá.

Helyette inkább adj esélyt a purpur kenyérnek vagy a teljes kiőrlésűnek!

 

Cseresznye

Ha pedig a főétel után megkívánsz egy cseresznyés süteményt, vagy akár egy cseresznyét tartalmazó gyümölcssalátát, sajnos még rosszabb lesz az álmosság.

Ez a finomság ugyanis tele van melatoninnal (alvási hormonnal), ami azt jelenti, hogy este igazán ideális fogyasztani, de napközben már kevésbé.

Jobban teszed, ha inkább a késő délutáni órákra halasztod, ami egyébként pozitív hatással lesz rád, hiszen segíti a cirkadián ritmusod berögzülését. Aki álmatlansággal küzd, annak különösen szokták is javasolni, hogy este cseresznyelevet igyon!

 

Banán

A banán híres magas kálium-tartalmáról, ami segíti az idegrendszer megfelelő működését, és jót tesz a szívnek is. Azonban mindemellett magas a magnéziumtartalma is, ami egy nagyon fontos összetevő a testünk szempontjából.

Ráadásul elengedhetetlen ahhoz, hogy jót aludjunk, hiszen nyugtató hatással rendelkezik; de épp emiatt leszel tőle álmosabb.

Inkább ezt is hagyd meg a délutáni-esti időszakra!

 

Még nem szólt hozzá senki. Legyél te az első!

    Írj egy hozzászólást