Életmód / Táplálkozás

8 egészségesnek hitt, de hizlaló étel

8 egészségesnek hitt, de hizlaló étel

Jöjjenek azok a bűnös élelmiszerek, amelyeket hajlamosak vagyunk előszeretettel fogyasztani, pedig igencsak hizlalnak.

Sütemény reggelire

A reggeli muffin, croissant vagy túrós béles mellett szól az, hogy ébredés után villámgyorsan lebontja a szénhidrátokat a szervezeted. Igen ám, de cukorlöket helyett tartós energiaforrásra lenne szükséged, különben hamar megéhezel, ráadásul ezek a sütemények jóval nagyobb kalóriatartalmúak, mint amennyire egy átlagos reggelen szükségünk lenne.
Teljes kiőrlésű pirítós sonkával, zabkása, vagy gyümölcs és natúr joghurt az ideális reggeli.

Müzliszelet

Müzliből van, ergo egészséges? Nem, mert egy csökkentett zsírtartalmú szeletke is majdnem 200 kalóriát és akár 40 gramm szénhidrátot tartalmazhat mérettől függően.
Sokkal jobban jársz, ha egy pohár zsírszegény tejbe natúr müzlit szórsz gyümölcsökkel – alakbarát, egészséges és finom!

Vegyes liszt

A „multi” előtaggal ellátott vagy többféle lisztből készült termékek becsapósak lehetnek.
Mindig vess egy pillantást a címkére, mert előfordulhat, hogy az egészségesnek vélt gabonaszármazék nagy része fehér liszt! A teljes kiőrlésű finomságokkal viszont nem érhet meglepetés. 

Olíva olaj

Jól teszed, ha ezt használod állati zsiradék helyett – de olajról van szó, melyből egy evőkanálnyi 14 gramm zsír rejt, így ezt sem szabad túlzásba vinned!
Célszerű beszerezned egy permetező adagolót, amellyel kis mennyiséget is egyenletesen oszthatsz el a salátán és a húsokon.

Jeges tea

Akármennyi antioxidánssal dúsítják, sosem fog az egészséges italok közé tartozni. Egyetlen deciliter 35-50 kalóriát tartalmaz, amivel bizony méltó ellenfele a kólának.
Itt az ideje átállnod a saját készítésű gyümölcsteára! Mindössze öt perc alatt elkészítheted reggel, és éppen olyan finom lehet.

Mikrós popcorn

A pattogatott kukorica sokkal jobb a chips-nél, sőt: popcorn-diéta is létezik.
Utóbbit semmiképpen nem ajánljuk, és előre szólunk: egy kis adag mikrós változat átlagosan 9 gramm zsírt tartalmaz, amiből 6 úgynevezett transzzsírsav, a legegészségtelenebb fajta. Ha nasira vágysz, keress sótlan light verziót!

Konzerv zöldség

Olíva, csicseriborsó, bab, articsóka – egytől egyig egészségesek, akkor mi velük a baj?
Tele vannak nátriummal! Nem kell őket kiiktatnod az étrendedből, csak figyelj rá, hogy ne párosítsd őket feldolgozott hústermékkel, mert akkor egyetlen étkezéssel túlléped a napi ajánlott sóbevitelt.

Banán chips

Gyümölcsből van, ez tény. Ám 30 grammal 145 kalóriát 9 gramm zsírt fogyaszthatsz. Utóbbi adat egy hamburger tápértékének felel meg. Voksolj inkább a friss banánra, ami 100 kalóriáért cserébe zsírmentes nasit jelent!
Kétrészes cikksorozatunkban összesen 16 olyan ételt és italt ismerhettél meg, amelyekre érdemes odafigyelned, ha tudatosan étkezel. Nincs is annál rosszabb, amikor úgy érzed, mindent megteszel a cél érdekében, de mégsem tapasztalsz eredményt. Sajnos ez a jojó-effektus leggyakoribb oka. Ne hitesd el magaddal, hogy neked nem sikerülhet, csak figyelj oda jobban!

Még nem szólt hozzá senki. Legyél te az első!

    Írj egy hozzászólást