Életmód / Táplálkozás

7 egészségesnek hitt finomság, ami igazából hizlal

Szusi, müzli, tortilla tekercs és puffasztott rizs… Eddig azt hitted, hogy tökéletes, fogyókúrabarát nasik? Figyelem: kiábrándító felsorolás következik!

Szusi

A hagyományos japán változat, ami zöldségekből és algából áll, természetesen valóban kalóriaszegény és vitamindús csemegét jelent.
A nyugati társadalmakban slágernek számító fajták azonban gyakran olyan összetevőket rejtenek, mint a bő olajban sült tengeri finomságok, a krémsajt vagy a majonéz – tehát már néhány tekerccsel is jelentős mennyiségű zsírt vihetsz be a szervezetedbe. A szójaszós pedig sok sót tartalmaz, ami nem kifejezetten hizlal ugyan, de vízvisszatartásra buzdítja a szervezeted, amitől ugyancsak szűkebb lehet a farmered.

Aszalt gyümölcs

A mazsola, az aszalt barack, szilva, áfonya, füge és datolya tényleg felbecsülhetetlen értékű vitamin- és ásványianyag-forrást jelent a szervezeted számára, már csak azért is, mert mind tele van a vérképzéshez elengedhetetlen vassal.
Mindennap érdemes megenned belőlük néhány szemet, de a mértéktelen fogyasztásnak hízás lehet a vége, hiszen tele vannak cukorral, ennélfogva elképesztő kalóriabombát jelentenek a tested számára.

Müzli

Az egészségesnek tűnő reggeliben lévő magvak és zab tényleg bőséges tápanyagokkal kényeztetnek, a legtöbb bolti változat azonban emellett hihetetlenül sok cukrot is rejt.
Nézd csak meg a táblázatot a csomagoláson: könnyen lehet, hogy a kedvenced cukor- és kalóriatartalma akár a csokoládééval vetekszik, miközben azt hiszed, alig eszel valamit! A natúr változatok mindig szerencsésebbek ilyen szempontból.

Tejeskávé

Rengetegen elkövetik azt a hibát, hogy bár az étkezésükre odafigyelnek, az italokra egyszerűen nem tekintenek energiaforrásként – pedig a tej és a tejszín rendkívül alattomos tud lenni, főleg, ha nem zsírszegény!
Egy tejeskávéval egy fél tábla csoki kalóriáit is leguríthatod anélkül, hogy észrevennéd. Érdemes tehát minél alacsonyabb zsírtartalmú tejterméket választanod a fekete hígítására.

Tortilla tekercs

A wrap néven is kapható finomságok finomnak és egészségesnek tűnnek, hiszen a vékonyka tészta egy kis hússal és zöldséggel igazán nem lehet vészes.
Mivel azonban maga a tekercs is készülhet nem kimondottan egészséges összetevőkből, és kihajtogatva jelentős méretű, ráadásul vastagon megkenhetik zsírban dús szósszal, muszáj tudnod: koránt sem mindegyik változat számít fogyókúrabarátnak. Készítsd inkább otthon, így mehetsz biztosra!

Palackozott jeges tea

Említettük már, milyen szarvashiba a folyadékok cukor- és kalóriatartalmának figyelmen kívül hagyása. Ennek legtipikusabb példája a bolti jeges tea, melynek károsanyag-tartalma akár a kóláét is verheti, miközben azt hiszed, gyümölcsből készült folyadékkal kényezteted a szervezeted.
Egy félliteres palackkal több mint 200 kalóriát hörpintesz fel, ha pedig egy nagy üveggel csúszik le, a napi kalóriaszükségleted felét(!) kortyolod el. Megdöbbentő, ugye? Ha nem hiszed, nézd meg a címkét!

Olvastad már?  A legjobb anyagcsere gyorsító ételek

Puffasztott rizs

Alig van benne zsír és kalória – de cserében mást se nagyon tartalmaz. A táplálkozástudományi szakemberek azt mondják, hogy a rostban és fehérjében szegény ételek negatívan hatnak az éhségérzetre, tehát minél többet fogyasztasz belőlük, annál éhesebb leszel.
Ezzel tehát megnő a veszélye annak, hogy beadod a derekad valamilyen egészségtelen étel iránti sóvárgásnak. Az ízesített puffasztott rizs még rosszabb, mert cukor vagy só hozzáadásával készül.
Rengeteg bosszúságtól megmenekülhetsz, ha minden élelmiszer címkéjét ellenőrzöd vásárlás előtt. Eleinte időigényesnek tűnik majd a dolog, de hosszú távon mindenképpen megéri a fáradozást!

Még nem szólt hozzá senki. Legyél te az első!

    Írj egy hozzászólást