Egészség / Életmód / Táplálkozás

Melyik só egészséges? Ez a 6 sófajta a legjobb az egészségednek

Melyik só egészséges? Ez a 6 sófajta a legjobb az egészségednek

5/6. Kóser só

Szintén nátrium-klorid, amit sóbányákból nyernek. Durva, nagy szemcséjű és teljesen adalékanyag-mentes. Könnyen feloldódik, tökéletesen alkalmas húsok tartósítására. Az elnevezése onnan ered, hogy a zsidó hagyományok szerint a húsokból felhasználás előtt ki kell vonni a vért. A kóser só – mivel nagy szemcsés – gyorsan magába szívja a vért és a felesleges nedvességet.

Kóser só
AlexPro9500/istockphoto.com

6/6. Fekete só

Kala namak vagy sziklasó. Ezzel a két névvel is illetik ezt az igazán különleges, finomítatlan ásványi sót. Közép-India sóbányáiból származik, az íze egészen érdekes, tojásra emlékeztető, kissé füstös, nagyon jellegzetes. Tisztított vajban, olajban sült ételekhez használatos leginkább, de salátákhoz is fenséges. Hatalmas előnye, hogy nem emeli meg a vér nátriumtartalmát, így azoknak, akik magas vérnyomással küzdenek, kifejezetten ajánlott. Puffadás és gyomorégés esetén is hatékony.

Fekete só
Ilia Nesoleny/istockphoto.com

Ha lehet, a konyhasó helyett válassz jó minőségű tengeri sót, vagy Himalája sót. Ezek tisztábbak, és egészségesebbek is az asztali sónál. A só – jól alkalmazva – kiemeli az ételek ízét, hozzáad a fogásokhoz egy kis pluszt. Ahogy mindennél, a sófogyasztásnál is érdemes a kevesebb több elvét követni.

Oldalak: 1 2 3

Még nem szólt hozzá senki. Legyél te az első!

    Írj egy hozzászólást