Egészséges nassolni valók

Egészséges nassolni valók

Címlap / Életmód / Táplálkozás / Egészséges nassolni valók

Az esti film- vagy sorozatnézés közben sajnos meg kell küzdeni egy nagy-nagy ellenséggel, mégpedig a nassolással, ami nagyban hozzájárul a sok sikertelen diétához, és az elhízásban is komoly szerepe lehet. Hogy akkor mégis mit lehet tenni? Két lehetőség is nyitva áll előttünk: vagy teljesen felhagyunk a falatozgatással, vagy áttérünk valami egészséges finomságra.

Gyümölcs

Most, amikor ráadásul szezonjuk is van, akkor sokkal egyszerűbb gyümölcsöt majszolni, mint például télen. Persze akkor is megoldható, ráadásul nagyon finomak is, és nem utolsó sorban pedig rengeteg vitamin, ásvány anyag és rost található bennük, ami remek hatással van a szervezetünkre. Igaz, a gyümölcsöknek rendszerint magas a cukortartalma, de ezt a szervezeted tökéletesen hasznosítja, és ez a tulajdonság eltörpül a többi tápanyag segítő szerepe mellett.
Ha még ennek ellenére is nagyon zavar a magas cukortartalom, akkor válaszd a grapefruitot, vagy ha az édesebb megoldások híve vagy, akkor az ananászt, ami köztudottan remek zsírégető. Arra azonban figyelj, hogy ezek ne konzervből jöjjenek, mert akkor az élettani hatásuk jelentősen csökken, míg a hozzáadott cukor a diétádat veszélyezteti.

Aszalt

Ha nem szereted a lédús dolgokat a nasik között, és arra vágysz, hogy ropogós finomságokat szemezgethess, akkor is választhatod a gyümölcsöket, csak ekkor az aszalt variációhoz fordulj. Ezek szintén nagyon egészségesek, bár a vitamin és ásványi anyag tartalmuk kevesebb a frisshez képest.
Ha szeretnéd, te magad is aszalhatod otthon a finomságokat, hiszen már megvan erre a lehetőséged, és ekkor biztos lehetsz benne, hogy az, amit majszolsz, az valóban barack, körte, alma, szilva, vagy bármilyen egyéb gyümölcs.

Magok

Nass gyanánt az olajos magvak is szóba jöhetnek. Bár tény, hogy ezek zsírtartalma igen magas, akár 70 százalékos is lehet, de ezek a zsírok nagyrészt egyszeresen telítetlenek, melyek a mediterrán diéták alapjai, és amelyek bizonyítottan segítenek megelőzni a szívbetegségek és a rák kialakulását.
Arra azonban érdemes odafigyelni, hogy ha sokat fogyasztasz az olajos magvak közül, az a bőrödön is meglátszódhat. A pattanások elkerülése érdekében ezt a nasit ne csipegesd napi rendszerességgel.

Tejtermékek

A túró és a natúr joghurt is kitűnő csemegék lehetnek. Ha nem szereted magában az ízüket, akkor egy kevés mézzel és gyümölccsel meg tudod bolondítani. Igaz, így már nem lesz éppen fogyókúrás, de garantáltan jobban jársz vele, mint egy nagy tál cukorkával, vagy csokoládéval.
Akkor is fantasztikus édességre tehetsz szert, ha a joghurtot lefagyasztod. Így jégkrémet nassolhatsz anélkül, hogy a lelkiismereteddel kéne forrongó csatákat vívnod.

Étcsokoládé

Persze a csokiról sem kell teljesen lemondani, hiszen azzal csak a kísértést erősítenéd. Ha azonban ezt az édességet választod, akkor nassolj olyat, aminek magas a kakaótartalma.
Ez azért fontos, mert a keserű, vagy étcsokoládék jó hatással vannak a szívre, az érrendszerre, kevésbé hizlal, mint a tejes változat, és kevesebbet is kívánsz belőlük. Az étcsokoládé kis mennyiségben kifejezetten egészséges.

Keksz

A kekszek rajongóinak sem kell feltétlenül lemondaniuk a kedvenceikről, csupán, mint a csokoládé esetében itt is meg kell válogatni, hogy milyen ropogós finomságot nassolunk. A teljes kiőrlésű gabonából, vagy éppen korpával készült változatok egészségesebbek, mint a cukorral meghintett, csokoládéba mártott társaik. Ezeket is feldobhatod egy kevés mézzel, ha nagyon szeretnéd, de magukban is fantasztikus csemegék.A nassolás nagy ellenség, de a barátoddá teheted, ha megválogatod, mihez is nyúlsz.

Kövesd a Bien.hu cikkeit a Google Hírek-ben is!

Még nem szólt hozzá senki. Legyél te az első!

    Írj egy hozzászólást