Cáfolhatatlan érvek, hogy neked is papaját kell enned

Cáfolhatatlan érvek, hogy neked is papaját kell enned

Címlap / Életmód / Cáfolhatatlan érvek, hogy neked is papaját kell enned

A csodagyümölcs egyetlen közepes darabja a napi C-vitamin szükségleted több mint kétszeresét fedezi; de emellett folsav, A-vitamin, magnézium, réz, pantoténsav, B-vitamin, béta-karotin, E-vitamin, lutein és rengeteg rost is található benne. Ja, ezt a felsorolást egyébként szűkítenünk kellett, mert igazából sokkal terjengősebb lenne…

Makula-degeneráció ellen

A látószervi probléma a szem sárgatestjének korral járó sorvadását jelenti. A jelenségben bizonyítottan szerepet játszanak az UV-sugarak.
Szerencsére a papajában lévő zeaxantin nevű antioxidáns segít megszűrni a káros fényt: kutatás bizonyítja, hogy nagy dózisban – naponta legalább három adagban – fogyasztva csökkenti a makula-degeneráció kialakulásának esélyét, meglévő betegség esetén pedig annak előrehaladását.

Asztma ellen

Lényegesen alacsonyabb az asztma kialakulásának esélye azoknál, akik bizonyos tápanyagokból többet visznek be a szervezetükbe. Ezek egyike a béta-karotin, amelyet a papaja mellett a sárgabarack, a brokkoli, a sárgadinnye, a sütőtök és a sárgarépa is tartalmaz.
Ne lepődj meg, amiért a felsorolásnak nemcsak narancsszínű tagjai vannak – béta-karotin ugyanis más árnyalatú finomságokban is jelentős mennyiségben akadhat!

Rák ellen

A béta-karotin – amiből a szervezet egyébként A-vitamint képes előállítani – nemcsak a légzőszerveket védi, hanem japán kutatók bebizonyították, hogy jelentős bevitel esetén lényegesen csökkenti a vastagbélrák kockázatát.
Ráadásul a pasikkal is érdemes papaját etetned, hiszen a Harvard eredményei alapján visszaszorítja a prosztatarák kialakulásának esélyét is!

A csontokért

Az alacsony K-vitamin bevitel a csontsűrűség csökkenésével, ennélfogva magasabb töréskockázattal jár. A megfelelő mennyiség azonban gondoskodik róla, hogy a csontjaidat alkotó fehérjemátrix ideális állapotban maradjon, ráadásul még a kalcium felszívódását is elősegíti, amiből kevesebb ürül ki a vizelet útján, ha egészségesen táplálkozol.
A papaja ebben úgyszintén partner, mivel rengeteg K-vitamint rejt!

Cukorbetegség ellen

A tudományos eredmények szerint azok az 1-es típusú cukorbetegségben szenvedők, akik rostdús étrendet követnek, alacsonyabb vércukorszintet mutatnak.
A diabétesz 2-es változatával élőknél pedig nemcsak a vércukorszint, hanem a lipidek aránya és az inzulinszint is jobb. Egy közepes papajában 4,7 gramm rost van – a női szervezetnek körülbelül 21-25 grammra van szüksége naponta.

Az emésztésért

A papaja egy róla elnevezett papain enzimet tartalmaz, ami hozzájárul a jó emésztéshez, valamint húspuhító anyagként is lehet használni.
A gyümölcs gazdag továbbá rostban és vízben, aminek a kettőse hozzájárul a székrekedés megelőzéséhez vagy felszámolásához, gyorsítva a salakanyagok áthaladási idejét a tápcsatornában.

A szívért

A rost, a kálium és a vitaminkoktél lehetővé teszi, hogy a papaja rendszeres fogyasztása sokat nyomjon a latban a szívproblémák ellen folytatott harcban.
Amennyiben a sóbeviteled csökkentésével párhuzamosan sikerül növelned a kálium mennyiségét, töredékére szoríthatod vissza a szív- és érrendszeri gondok kialakulásának kockázatát.

A bőrért

Bőséges tápanyagtartalma révén nyilvánvaló, hogy a papaja fogyasztása kedvez a szépségnek. Kevesen tudják azonban, hogy külsőleg is alkalmazható a gyümölcs: akár házilag isteni arcmaszk készíthető belőle. Ott, ahol őshonos ez a növény, a népi gyógyászatban az égési sérülések elfertőződésének megelőzésére is használják – a pozitív hatás a már említett papain enzim számlájára írható.
A patikában egyébként felfekvés elleni készítmények összetevőjeként is megtalálható. Ha megkívántad a papaját, ne habozz! A nagyobb üzletek polcain egész évben megtalálod.

Kövesd a Bien.hu cikkeit a Google Hírek-ben is!

Még nem szólt hozzá senki. Legyél te az első!

    Írj egy hozzászólást