Nem csak attól függ, hogy milyen ruhát és kiegészítőt veszel le a boltok polcairól, hogy épp mi a menő, vagy hogy mit viselnek a legnagyobb divatszakértők.
Ami hatással van rád
A reklámok és hirdetések, valamint a közvetlen ráhatás egyaránt befolyásolják azt, hogy mit veszel meg. Minél gyakrabban látsz egy bizonyos új trendet magad körül, annál pozitívabbá válik ezzel kapcsolatban a megítélésed. Ilyen lehet például a mostanában oly népszerű chunky sneaker, ami egy nagyobb méretű, feltűnő, sokszor színes lábbeli.
Eleinte lehet, hogy egyáltalán nem tetszett neked ez a fazon, de minél többször láttad az utcán, a boltokban és a reklámokban, annál inkább hozzászoktál, és tudat alatt annál jobban megtetszik neked.
Ez részben a beilleszkedés miatt is történik. Ha a munkahelyeden legalább tíz ember visel tornacipőt, előbb-utóbb te is beszerzel egyet magadnak, hogy a társaság része legyél, és ez nem is feltétlenül tudatosan zajlik le. Az agyad folyamatosan veszi fel a jeleket a környezetedből, és az öltözködés sem kerüli el a figyelmét!
Ha elveszetté válsz
Az is megesik, hogy krízishelyzetbe kerülsz, és ennek hatására változik meg az ízlésed öltözködés terén. Ez bármilyen, az életedben bekövetkező változás lehet: szakítás, új munkahely, költözés, vagy akár egy új kapcsolat…
Ilyenkor hajlamosak vagyunk hirtelen változtatásokra, extrémebb ruhadarabok beszerzésére, mert vágyunk arra, hogy a helyzetünkkel együtt mi magunk is átalakuljunk, és tiszta lappal indíthassunk.
Érdekes megfigyelni azokat az embereket, akik szinte állandóan alakítanak valamit a külsejükön. Egyik nap még színes hosszú hajjal jelennek meg, aztán barna röviddel, de közben hol a visszafogott darabokat hordják, hol pedig extravagáns ruhákat. Ők azok, akik valószínűleg nem találják önmagukat, elveszettek, és ezt ilyen módon élik meg. Részben ezért olyan változó a stílusunk tiniként, amikor folyamatosan keressük önmagunkat, és nem tudjuk, kik akarunk lenni.