Ez az oka, hogy anyukád öltözködése a tiédre is hatással van

Ez az oka, hogy anyukád öltözködése a tiédre is hatással van

Címlap / Stílus / Divat / Ez az oka, hogy anyukád öltözködése a tiédre is hatással van

Valójában pszichológusok szerint sokkal több dolog is szerepet játszik abban, hogy milyen lesz a stílusunk, mi tetszik nekünk, és mi válik a saját védjegyünkké. A legtöbbször úgy, hogy ezeknek még csak tudatában sem vagyunk!

Neveltetés és érzelmek

Először is, többnyire érzelmi oka van annak, hogy miért egy bizonyos fazon vagy szín áll közel hozzánk – és ez a neveltetésünkből fakad! Az, hogy gyerekként mit láttál a szüleid ruhatárában és öltözködésében, az bizony formálja a tudatodat. Például ha anyukád imádta a farmerdzsekiket, és gyakran viselte, akkor tudat alatt téged is vonzani kezdenek az ilyen típusú ruhadarabok. Lehet, hogy nem kifejezetten a farmerdzseki, de például a színe vagy az anyaga az, ami aztán a te öltözködésedben is megjelenik.

De nem csak a szüleid, hanem azok az emberek is formálnak téged, akik gyerekként körbevettek téged: barátok, rokonok, akár a szomszédod, akinél sok időt töltöttél.

Sőt, pszichológusok szerint azok a típusú ruhák is vonzóak számunkra, amelyek eredetileg biztonságérzetet adtak nekünk.

Például ha te 18-24 éves korod között voltál igazán boldog, nem volt okod az aggodalomra, és életednek egy kedves szakaszaként tekintesz erre vissza, akkor szinte biztos, hogy az öltözködésedben ez a korszak visszaköszön. Amit akkor viseltél, amikor a legboldogabb voltál, veled marad, és maximum csak kiegészíted új stílussal. Például lehet, hogy ekkoriban imádtad a szandálokat vagy a hatalmas fülbevalókat, és emiatt mai napig szívesen viseled ezeket. Hiszen ahogy ragaszkodsz gyerekkorod legkedvesebb tárgyaihoz, játékaihoz, fotóihoz, úgy a ruháidhoz is kötődni fogsz, mert egy boldog időszakot idéznek fel számodra!

Ami megijeszt és új

A félelem-faktor is szerepet játszik az öltözködésünkben! Például amikor a 2000-es évek elején bejelentették, hogy a csípőnadrágok leváltják a magasított derekú darabokat, rengetegen néztek szkeptikusan az új trendre.

Hiszen aki beleszületik egy bizonyos korszakba, annak az akkor népszerű darabok számítanak megszokottnak és elfogadottnak.

Emiatt nem szívesen próbálkoznak az újdonságokkal, és csak hosszú idő elteltével adnak esélyt ennek, amikor már egyébként szinte mindenki azokat viseli, és nem tűnnek ki a tömegből. Hiszen ez sok esetben egy teljes körű stílusváltást jelent, ami nem biztos, hogy végül passzol hozzánk – de közben mégis pénzbe kerül, így veszítenivalónk is van. Szakértők szerint az emberek akkor mernek igazán váltani, és új trendeket kipróbálni, ha már kellő idő eltelt azóta, hogy ezek a darabok „befutottak”, és az általuk preferált üzletek és márkák árulni kezdik őket.

Kövesd a Bien.hu cikkeit a Google Hírek-ben is!

Oldalak: 1 2

»

Még nem szólt hozzá senki. Legyél te az első!

    Írj egy hozzászólást