A reklámok mindennapjaink szerves részévé váltak, de mostanra úgy tűnik, hogy alvás közben sem vagyunk biztonságban tőlük.
VIDEO Nagy éves horoszkóp 2025: így alakul az éved személyes és munkahelyi fronton
Egy friss amerikai kutatás szerint a 18-35 évesek több mint fele (54%) arról számolt be, hogy az álmaikban is találkoztak hirdetésekkel vagy reklámokhoz hasonló tartalommal. Ha ez nem lenne elég megdöbbentő, egyes cégek szándékosan próbálnak beszivárogni az álmainkba – és úgy fest, hogy sikerrel járnak.
Hány reklámot „nézünk végig” naponta?
Bármennyire megdöbbentő a szám, egy átlagos felnőtt körülbelül 4000 reklámmal találkozik naponta. Legyen szó óriásplakátokról, közösségi médiáról vagy a kedvenc sorozatunk alatti hirdetésekről, a reklámok mindenhol ott vannak. És most, hogy alvás közben is „elérnek” minket, az utolsó reklámmentes terünk is veszélybe került.
Egy friss felmérés szerint a válaszadók 38%-ának az elmúlt évben rendszeresen voltak olyan álmai, amelyekben hirdetések vagy ismerős márkák jelentek meg. Azonban az álombéli reklámok nemcsak egyszerű jelenlétet takarnak: kézzelfoghatóan befolyásolhatják a vásárlási szokásainkat is – sajnos nem csak az álmainkban.