Életmód / Táplálkozás

3 alapszabály a dzsúszkészítéshez, ha nem szeretnél hízni tőlük

3 alapszabály a dzsúszkészítéshez, ha nem szeretnél hízni tőlük

Egy korábbi cikkemben már kifejtettem, mekkora rajongója vagyok a frissen facsart gyümölcs- és zöldségleveknek, mióta kaptam egy facsarógépet karácsonyra. Aztán egyre több olyan cikkre akadtam, amelyek a dzsúszkészítés ellen adtak hangot, amitől először egy kicsit megijedtem, de hamar rájöttem, hol van a kutya elásva: tudni kell betartani néhány alapvető szabályt ahhoz, hogy ne hízz, hanem fogyj, és mellette egészségesebb legyél a gyümölcs- és zöldséglevektől.

Az első szabály: nincs szükséged léböjtre!

A dzsúszolás nem jelent egyet azzal, hogy napokig csak gyümölcs- és zöldségleveket fogyasztasz. Ez ugyanis már a léböjtkúra kategóriába tartozik, amire az égvilágon semmi szükséged nincs, sőt, csak ronthatsz vele a diétád sikerén, az egészségedről nem is beszélve. Hogy miért? Azért, mert jobb esetben, ha egészséges vagy, és nincsenek emésztési problémáid, az emésztőrendszerednek az égvilágon semmi szüksége arra, hogy szünetet tartson a munkában, vagy egy kicsit kevesebbet kelljen dolgoznia.

Ha minden rendben van a testedben, akkor a méregtelenítést elvégzi a májad és a veséd, nem kell nekik segítség, azért vannak ott, hogy ezen dolgozzanak.

A léböjtkúra egy teljesen felesleges divatdiéta, amire az égvilágon semmi szükséged nincs.

A második szabály: óvatosan a gyümölcsökkel!

A gyümölcslé egészséges, ezt senki nem vitatja. Csakhogy, ha eszed a gyümölcsöt, két narancs bőven elég ahhoz, hogy jólessen, és ne egyél belőle többet, egy pohár narancslében azonban elfér 4-5 narancs is, aminek már nagyon magas a cukortartalma. Ráadásul ez csak a narancs leve, megfosztjuk az értékes rostoktól, így a szervezet nehezebben is dolgozza fel.

Aranyszabály, hogy gyümölcsöt csak keveset tegyél a dzsúszodba, a nagy része zöldséglé legyen – találd meg azokat a zöldségeket, amelyeknek szereted az ízét.

Ha nagyon nem bírod a zöldségeket, kompenzáld erőteljes ízű gyümölccsel a dolgot. De ne felejtsd el, hogy ebben is ugyanúgy cukor van!

A harmadik szabály: fogyassz elég rostot!

Jó dolog zöldség- és gyümölcslevet inni, de csak akkor, ha mellette a rostszükségletedet is fedezed valahonnan. A dzsúszkészítés során ugyanis minden rostot eltüntetünk a zöldségekből és a gyümölcsökből is, ezért fontos, hogy belekalkulálj a napi mennyiségedbe egy-egy szilárdan elfogyasztott darabot is, legalább, hogy ne lássa kárát az emésztésed. Figyelj oda a kalóriákra – egy nap például egy kisebb narancsból, egy kis zellerből, uborkából és répából készült lé mellé nyugodtan egyél meg egy almát is, ez még nem lesz túl sok, ha csak nem versenydiétán vagy, és minden gramm cukor számít.

Még nem szólt hozzá senki. Legyél te az első!

    Írj egy hozzászólást