Stílus / Test

Végleges leszámolás a narancsbőrrel

A kritikus területeken – azaz a csípőn, a popsin, a combokon és a hason – kialakult hepehupás felület nem életveszélyes zsírraktárakat jelent, amelyeket csodakrémekkel számolhatsz fel. Még mielőtt befizetnél a következő méregdrága „hájbontó” kezelésre, olvasd el tippjeinket! Aztán felejtsd el a narancsbőrt örökre…

Hagyd abba a kenegetést!

A cellulitisz nem bőrprobléma – a „narancsbőr” elnevezés éppen ezért igencsak félrevezető. Rengetegen hajlamosak azt hinni, hogy külső kezelés, például krémek vagy zselék hatására eltűnhet. A valóság ezzel szemben, hogy kötőszöveti gondról van szó: általában a kollagén- vagy izomrostok egyenetlensége, rugalmasságának megszűnése okozza.
A kencék többsége közvetlenül nem árthat ugyan, ám pszichés hatásuk így is veszélyes. Ha ugyanis azt hiszed, hogy tettél valamit a narancsbőröd felszámolásáért, könnyebben hanyagolod az egészséges táplálkozást és a mozgást, ami viszont tényleg segíthetne rajtad.

Felejtsd el a kezeléseket!

A kezelés nemcsak otthon, különböző kozmetikumok segítségével történhet. Ma már gépi megoldások tucatjai állnak rendelkezésre, melyek azt ígérik, hogy megszabadítanak a cellulitisztől – méghozzá örökre.
Az Amerikai Gyógyszer- és Élelmiszerügyi Hatóság (FDA) nyilvántartást vezet azokról az esetekről, amikor a hasonló beavatkozások maradandó károsodást, többnyire hegesedést okoztak az érintetteknél. A tekercselésnek, a vákuumozásnak és a hőkezeléseknek sincs bizonyított hatásuk a narancsbőr ellen.

Ne írd a genetika számlájára!

Még mielőtt elkönyvelnéd, hogy a cellulitiszt a „rossz” génjeidnek köszönheted, hiszen a családod több nőtagja is szenved tőle, jó, ha tudod: ez csupán azt jelenti, hogy a környezetedben még senki sem talált megoldást a bőr alatti izmok feszesítésére, illetve a kollagénrostok nedvességpótlásának biztosítására.
Nem létezik narancsbőr-gén, ennek megfelelően meg is tudod szüntetni az állapotot, ha tényleg teszel valamit.

Sosem késő megszüntetni!

Tény, hogy a bőr nedvességtartalma és az izmok feszessége az idő múlásával magától hanyatlásnak indul, de ezzel együtt nem lehet megállapítani azt a kort, amikor már „illik” narancsbőrösnek lenni.
Az a helyzet, hogy akár a hatodik ikszen túl sem késő belevágni az egészséges életmódba és a rendszeres testmozgásba, tehát a cellulitisz egyedüli ellenszereibe. Tinédzserkorban, várandósság után, illetve negyven fölött azonban legyél türelmes magaddal, mert lehet, hogy a kedvező változás csak kitartó munka eredményeként fog látszani!

Olvastad már?  4 intő tünete annak, hogy jobban kell figyelned az anyagcserédre, mert túlságosan lassú

Mozgasd át a kritikus részeket!

Van egy jó és egy rossz hírünk. A jó, hogy otthon, a négy fal között, minimális anyagi áldozat mellett is tudsz tenni a narancsbőr ellen:
7 popsifaragó tornagyakorlat 
A rossz pedig az, hogy egy kicsit fájni fog – eleinte legalábbis biztosan. Az alsó testfelet átmozgató gyakorlatok a cellulitisz legütősebb ellenszerei. Ilyeneket akár fitnesz DVD-ken is találsz, de ellátogathatsz a konditerembe, hogy szakképzett személyi edző segítségét vedd igénybe. Bár helyi zsírégetés nem létezik, tehát nem tudsz kizárólag popsiból vagy combból fogyni, az egész testre ható folyamatok révén mégis javulást fogsz tapasztalni.

Egyél jól és igyál eleget!

A sovány húsokban, halfélékben, zöldségekben, gyümölcsökben, teljes kiőrlésű gabonában és zsírszegény tejtermékekben gazdag étrend elősegíti, hogy örökre leszámolj a narancsbőrrel. Ne feledkezz meg a fehérjebevitelről – ez ugyanis az a tápanyagtípus, amely az izmok épüléséért felel.
Emellett naponta legalább két liter szénsavmentes ásványvizet vagy csapvizet kell meginnod a szöveteid hidratáltságához. Nem szabad elkeseredned, ha néhány hét után még nem látod a javulást: gondolj csak bele, hány évig, évtizedig kísértettek azok a gonosz kis hepehupák! Folytasd a munkát, mert már most érdemes elkezdeni a jövő nyári bikiniszezonra való „gyúrást”.

Olvastad már?  Na ezért nem érdemes amiatt aggódni, mennyit hízol a karantén alatt