Életmód / Táplálkozás

Itt a tudomány magyarázata, hogy miért együnk még több sajtot

Az indoklás, amire mindannyian (oké, a vegánokat és a laktózérzékenyeket kivéve) oly’ régen várunk, végre megszületett. Bármilyen rossz híre is volt a sajtnak az elmúlt években (és most nem az olcsó trappistáról beszélünk), imádjuk és legszívesebben mindenbe beletennénk, sőt – hála az égnek – bele is tesszük. Ez pedig nem is rossz ötlet… Megmondjuk, miért!

A sajt nem növeli a koleszterinszintet

Egy dublini kutatás nemrégiben kimutatta, hogy a rendszeres sajtfogyasztásnak nincs köze a magas koleszterinszinthez.

Ezt egyébként sajtimádó vékony és túlsúlyos emberekkel vizsgálták, az eredmény pedig magáért beszél; egyértelműen kizárták kedvencünket a koleszterinszint növekedési okai közül, úgyhogy csak bátran edd a mozzarellát esténként, nem lesz bajod belőle!

 

Aki sok sajtot eszik, vékonyabb lehet

Egy másik kutatás már a tejtermékek és az elhízás kapcsolatát vizsgálta. 

1500, 18 és 90 év közötti alany fogyasztása alapján kiderült, hogy azok voltak átlagban a legvékonyabbak, akik a legtöbb minőségi tejterméket ették (sajtokat, joghurtot, tejet, tejfölt) – van még kérdésed?

 

Csökkenti a stroke kockázatát

A Journal of the American Heart Association kutatása arra jutott, hogy a sajt igenis fontos szerepet játszhat a stroke megelőzésében, összesen 3%-kal képes csökkenteni annak előfordulási esélyeit.

Olvastad már?  Így készíts tökéletes sajttálat 6 lépésben

Azért ez megér egy jó fondüt, nem?

 

Fontos kalciumforrás

Tudtad, hogy a cheddar sajtban rengeteg kalcium található?

Nemcsak tejivással és plusz tablettákkal viheted be ezt a nagyon fontos ásványi anyagot, hanem simán azzal is, ha többet szórsz belőle a pizzádra.

Én beáldoznám magam a helyedben!

 

Izmosít

Ha hiszünk egy kutatásnak, azonnal el kell mennünk sajtért, aztán edzeni, ugyanis ebben a kísérletben 12 héten keresztül vizsgálták az alanyokat, akiknek minden nap kellett enniük egy kis ricottát – kitalálod, mi lett a végeredmény?

Jelentős izmosodás!

 

Megelőzheti a látásromlást

Azt már régóta tudjuk, hogy a répa, az édesburgonya és az áfonya is segíthet a jó látás fenntartásában, de hogy a sajt?

Igen, az is: egy csomó A-vitamin van benne, amiről köztudott, hogy támogatja a szemeink egészségét.

Most már tényleg muszáj enned egy jó kis gourmet válogatást!

 

Védi a fogaidat

Tudtad, hogy a sajt is segíthet a szájhigiénia és a szép fogak fenntartásában?

Egy kutatás csak ezzel foglalkozott, és meglepő eredményeket mutatott ki: a sajt tök jó hatással van a szád pH-értékére, ráadásul szuper nyálképző – enni kéne egy jó kis grillsajtot, nem?

Olvastad már?  Ami a testeddel történik, ha minden nap fogyasztasz tejtermékeket

 

Eltelít

Biztos te is fogyóztál már úgy, hogy estére csak egy kis nasit engedtél meg magadnak, és bizonyára azt is tapasztaltad, hogy a sajt ilyenkor a lehető legjobb választás: nem puffaszt (ha nincs semmiféle intoleranciád), ellát jó zsírokkal, isteni az íze, mindenhez megy, és ami a legjobb… Eltelít!

Próbálj meg esténként sajtos zöldségtálat enni (azért ne gyümölcsöt, mert abban sok a cukor, ami éjszakára nem a legjobb választás), esetleg avokádós-paprikás mártogatóssal.

Kinek kell ide kenyér?

 

Egészséges bélműködés

Tudtad, hogy a sajtban vannak olyan jótékony baktériumok, amiket imádnak a beleid?

Egy kutatás szerint még több, természetesen minél magasabb minőségű sajtot kéne ennünk és közben élveznünk a probiotikumok szorgalmas munkáját – a még könnyebb emésztésről nem is beszélve!