Tokatorna

Tokatorna

Címlap / Életmód / Egészség / Tokatorna

Ha kisebb vagy nagyobb tokával vagyunk megáldva, akkor azt hisszük, hogy három lehetőségünk van: garbóban éljük le az életünket, sálak tömkelegét szerezzük be a kínos testrész eltakarására, vagy felkeresünk egy plasztikai sebészt. Van azonban ezeken kívül egy egyszerű, ám mégis nagyon hatásos módszer: a tokatorna!

Nyelvkitolás

A legegyszerűbb feladat, hogy a fejünket egyenesen tartva nyújtsuk ki a nyelvünket annyira, amennyire csak tudjuk.
Próbáljuk az állunkat megérinteni vele, és tartsuk így, amíg 10-ig számolunk. Ismételjük a gyakorlatot naponta 10-szer. Hátrahajtott fejjel ugyanennyi gyakorlat javasolt.

Fejforgatás

Végezzünk fejforgatást jobbra, balra, majd hajtsuk hátra, majd előre a fejet. Törekedjünk arra, hogy lassan, de az izmokat megfeszítve végezzük a gyakorlatokat.
Koncentráljunk a nyaki izmokra, a szánkat pedig először zárjuk szorosan össze, így végezzünk 10 gyakorlatot, majd ismételjük mindezt kinyújtott nyelvvel is.

Állkapocs előre

Kinyújtott nyakkal toljuk előre az alsó állkapcsunkat, majd fordítsuk a fejünket jobbra, majd balra. A gyakorlatot végezzük lassan és óvatosan, koncentráljunk a nyaki izmainkra.
A legfontosabb, hogy a torna közben végig megfeszítve legyen a nyakunk. A gyakorlatot végezzük 10-szer.

Orr-állcsúcs

Kényelmes testhelyzetben hajtsuk hátra a fejünket, kicsit nyissuk ki a szánkat és nyújtsuk ki a nyelvünket, amennyire csak tudjuk. Próbáljuk megérinteni a nyelvünk hegyével az orrunkat, majd az állcsúcsunkat.
Végezzünk egyszerre 4 ilyen mozdulatot, majd tartsunk egy kis szünetet, utána ismételjük még 4-szer.

Egyenes hát

Ha biztosítani szeretnénk a gyakorlatokat során a megfelelő tartást, hogy az izmaink jobban megfeszüljenek, akkor álljunk egyenesen és kulcsoljuk össze a hátunk mögött a karjainkat.
Húzzuk hátra a vállakat és egy kicsit emeljük meg az összekulcsolt kezeinket, nyújtott karral. Ebben a testhelyzetben végezzük a gyakorlatokat.

Masszázs

A tokánkat nem csak tornagyakorlatokkal, de egy lágy masszázzsal is csökkenthetjük.
A torna befejezéseként hajtsuk hátra a fejünket, kenjük be a nyakunkat egy ápoló olajjal, majd finom, körkörös mozdulatokkal simítsuk, masszírozzuk át. A mozdulatokat végezzük az állunktól, illetve a fülünktől lefelé, hátulról előre haladva.

Krémek

A toka masszírozására válasszunk olyan krémeket, amely feszesíti a bőrt, így az fiatalabb és simább lesz. Használjunk mezei zsurlót vagy rozmaringot tartalmazó krémeket, esetleg készítsük el őket házilag.
Még hatásosabb lesz az eredmény, ha a masszázs előtt ásványvizet teszünk a bőrünkre és arra kenjük a krémet.

VIDEO Közvetlen járat Budapestről: ezekkel a látnivalókkal csábít Tirana

Kövesd a Bien.hu cikkeit a Google Hírek-ben is!