7 tévhit az alkoholfogyasztás következményeiről

7 tévhit az alkoholfogyasztás következményeiről

Címlap / Életmód / Táplálkozás / 7 tévhit az alkoholfogyasztás következményeiről

Ha te is szeretsz néha baráti összejöveteleken iszogatni, azzal nem vagy egyedül, mint ahogy a kínzó macskajaj problémával sem. Azonban vigyázz, mert vannak olyan mítoszok, amelyek ronthatnak a helyzeten!

„A másnaposság nem nagy ügy”

Az alkohol nem játék, hiszen a központi idegrendszerre hat. A macskajajjal járó fejfájás, szédülés és émelygés mellett kiszáradás veszélye fenyeget, illetve átmeneti immunrendszer-gyengüléssel is szembe kell nézned.
Ha mégis úgy döntesz, hogy itallal rúgsz ki a hámból, lefekvés előtt és ébredés után igyál 2-2 nagy bögre vizet, illetve biztosíts megfelelő C-vitamin mennyiséget a szervezetednek!

„A másnaposság nem függ nemtől”

Hiába mondod, hogy rád nem hat úgy az alkohol, orvosilag bizonyított tény, hogy biológiai sajátosságaiknál fogva a nők érzékenyebben reagálnak rá. Ez azért van, mert a mi testünk nagyobb arányban tartalmaz vizet, ami segít a szesz semlegesítésében.
Magyarán ha férfi társaságban ugyanannyit iszol, mint a többiek, téged hamarabb és jobban kiüt a pia. Voksolj alacsonyabb alkoholtartalmú italokra!

„Csak a részeg lehet másnapos”

Nem kell teljesen eláznod ahhoz, hogy másnap a tested benyújtsa a számlát a mulatozásért. Az érzékeny szervezetűek már egy-két pohár bor után is lüktető fejfájásra ébredhetnek.
Megelőzés szempontjából a legjobb, ha az alkohol mellett vizet, teát, természetes gyümölcslevet vagy cukormentes üdítőt is kortyolsz, mert így nem száradsz ki.

„A bor a legenyhébb alternatíva”

A vörösbor tannint tartalmaz, ami az emberek jelentős részénél fejfájást vált ki. A maláta alapanyagú italok – úgymint a whisky – súlyosabb panaszokat okoznak.
Talán nem hitted volna, de másnaposság szempontjából a legszerencsésebb választás a sör és a tiszta likőrök, például a vodka és a gin. Persze, egy-két adagra gondolunk, nem pedig mértéktelen fogyasztásra!

„A diétás koktéltól nem rúgsz be”

Kutatások bizonyítják, hogy a gyümölcsök és a cukortartalmú összetevők elősegítik a másnaposság enyhülését.
Ez jó hír, viszont az is tény, hogy a mennyiség nagyon számít: ha egymás után többet is legurítasz, ugyanolyan vécékagyló-ölelgetős élmény lehet a jutalmad, mint „súlyosabb” italok fogyasztása után.

„A gyógynövények segítenek”

Számos bioösszetevőkből álló tablettát és kapszulát kínálnak a boltok polcain azzal a szöveggel, hogy ha beveszed őket, a másnaposságnak nyoma sem marad.
Egyes kaktuszfajták és az articsóka kivonatai valóban természetes módon enyhítik a fejfájást, a sejtjeidet sújtó folyadékhiányt azonban kizárólag több víz és kevesebb alkohol bevitelével tudod megelőzni, illetve orvosolni.

„Nincs baja, csak durván berúgott tegnap”

Amennyiben valamelyik ismerősöd órákkal az ivászat után is zavart, hány, izomrángásoktól szenved, lassú és rendszertelen a légzése, alacsony a testhőmérséklete, vagy kékes árnyalatú a bőre, azonnal hívj mentőt! Ugyanez a helyzet hosszú időn át fennálló hányás vagy hasmenés esetén. Életet menthetsz, ha felismered az alkoholmérgezés tüneteit!
Az orvosi irányelvek alapján egészséges szervezetű felnőtt nőknek naponta egy, férfiaknak legföljebb kettő egységnyi alkohol fogyasztása megengedett. Egy adag egy pohár bort, egy korsó sört vagy egy felest jelent. Jó, ha tudod: a mennyiséget nem vonhatod össze, tehát heti egyszer hét adagnak csúnya következményei lehetnek!

Még nem szólt hozzá senki. Legyél te az első!

    Írj egy hozzászólást