Minden szülő hinni akarja, hogy gyereke más, mint a többi, valami olyat tud, amit közel, s távol senki más. Régen már az is nagy dolognak számított, ha egy gyerek úgy ment iskolába, hogy tudott olvasni. Mára se szeri, se száma azoknak a gyerekeknek, akiket tehetségesnek vélnek. Mivel az állami oktatás csak érintőlegesen foglalkozik a dologgal, nem biztos, hogy az a gyerek érvényesül, aki valóban tehetséges…
4/4 Lehet valakiből zsenit nevelni?
Az okos emberek azt mondják, hogy nem, viszont nagyon sikeres felnőttet igen, ha képességeit nagyon komolyan fejlesztik. A genetika és a hozzáállás meghozza gyümölcsét, de ritkán születik olyan ember, mint Mozart vagy Paganini.
A zseni ismérve a nagyfokú érzékenység, a korai beszéd, a nagyon jó humorérzék, a fokozott kíváncsiság. Igyekeznek saját útjukat járni, nem fogadnak el feltétel nélkül mindent. A fizikai változásokra is sokkal fogékonyabbak. A tehetség nem mindig a kiemelkedő teljesítményben jelenik meg, van amikor ez rejtve marad. Sőt, van olyan is, hogy gyengébb képességűnek ítélik meg első körben az ilyen gyereket.
A tehetség és zsenialitás kérdése néha még a szakembereknek is fejtörést okoz. Ám abban biztosak lehetünk, hogy minden olyan dolog, amivel a gyerek érdeklődéssel foglalkozik, megtanul, az a későbbiekben hasznára válhat. Az sem nagy probléma, ha gyerekünk átlagos képességű, feltéve, ha megtalálja helyét a világban, és elégedett, boldog, önmagát szeretni tudó felnőtté válik.
Kapcsolódó cikk a hirdetés után a következő oldalon, lapozz!