Minden szülő hinni akarja, hogy gyereke más, mint a többi, valami olyat tud, amit közel, s távol senki más. Régen már az is nagy dolognak számított, ha egy gyerek úgy ment iskolába, hogy tudott olvasni. Mára se szeri, se száma azoknak a gyerekeknek, akiket tehetségesnek vélnek. Mivel az állami oktatás csak érintőlegesen foglalkozik a dologgal, nem biztos, hogy az a gyerek érvényesül, aki valóban tehetséges…
3/4 Tehetséggondozás
Magyarországon a tehetséggondozás gyerekcipőben jár, ahogy a tehetségek felismerése is. Ennek pedig sok buktatója van. Egyrészt anyagi, hiszen a lelkes szülő mindent megtesz gyerekéért, súlyos pénzekért képezteti – melyek színvonala sokszor siralmas.
Másrészt, vannak becsvágyó pedagógusok, akik saját sikerességüket akarják biztosítani azzal, hogy egy gyerekre a tehetség terhét rakják, és elvárásokat támasztanak irányukban.
Ugyanis akár hisszük, akár nem, a tehetség, vagy annak vélelme nagy teher is lehet egy gyerek számára, nem csak építő. Emiatt mindig alkalmazkodni kell a gyerek teherbíró képességéhez.
A cikk a hirdetés után folytatódik a következő oldalon, lapozz!