Mintegy tíz évvel ezelőtt fénykorát élte a szupermarketes bevásárlás. Az emberek úgy gondolták, nincs is annál ésszerűbb megoldás, mint egy helyen megvenni mindent, amire csak szükség lehet egy háztartásban. Az elgondolással nincs is baj, de gyorsan kiderül, hogy a szupermarketekben a bevásárló listán sorakozó tételek mellett egy rakás olyan terméket is a kosarunkba pakolunk, ami addig eszünkben sem volt. Hogy miért? Mert az ügyes marketingesek célja, hogy a bevásárlás végén minél nagyobb összeget hagyj a pénztárnál. Ehhez pedig trükköket, rafinált manipulációs módszereket vetnek be ellened. Nézzük, mik is ezek…
3/6 Az alapvető élelmiszerekért messzebbre kell gyalogolni
A pékáru, a húsok és a tejtermékek minden szupermarketben a bejárattól legtávolabb eső részen kapnak helyet. Amíg oda eljutsz, számtalan csábító édesség, tartós háztartási cikk, papíráru, akciós ruházati termék csábításával kell megküzdened. Kevesen vannak, akik megállás nélkül, céltudatosan képesek átjutni ezen a zónán.
Majd persze kiderül, hogy még a célnál sincs könnyű dolga a jól megtervezett bevásárló listát szorongató vásárlónak. A pékáruk között nem csak a felírt tejes kifli és teljes kiőrlésű kenyér várja, hanem még százféle egyéb termék, ami könnyen elérhető, csábítóan ropogós vagy épp hívogatóan porcukros, az illatokról nem is beszélve. Minél több a termék, annál nehezebb ellenállni, ez a szupermarketek egyik szuperfegyvere.
A cikk a hirdetés után folytatódik a következő oldalon, lapozz!