Mintegy tíz évvel ezelőtt fénykorát élte a szupermarketes bevásárlás. Az emberek úgy gondolták, nincs is annál ésszerűbb megoldás, mint egy helyen megvenni mindent, amire csak szükség lehet egy háztartásban. Az elgondolással nincs is baj, de gyorsan kiderül, hogy a szupermarketekben a bevásárló listán sorakozó tételek mellett egy rakás olyan terméket is a kosarunkba pakolunk, ami addig eszünkben sem volt. Hogy miért? Mert az ügyes marketingesek célja, hogy a bevásárlás végén minél nagyobb összeget hagyj a pénztárnál. Ehhez pedig trükköket, rafinált manipulációs módszereket vetnek be ellened. Nézzük, mik is ezek…
1/6 A kiegészítő termékek csábítása
Kutatások szerint az élelmiszerpazarlás legnagyobb részt a háztartásokban történik. Ennek az az oka, hogy több ételt vásárolunk, mint amennyire szükségünk van és miután megromlott, ki kell dobnunk. Ez lehet pékáru, felvágott, főtt étel is.
Néha mindenki elszámolja magát, ez megesik. De sokkal kisebb pazarlással számolhatsz, ha tudatosan vásárolsz és nem hagyod magad befolyásolni az olyan kereskedői trükkökkel, mint a nagybetűs akciózás vagy a kettőt fizet, hármat vihet kedvezmények, ha gyorsan romló termékről van szó.
Ma már hétköznapinak számít, hogy egy alapélelmiszer mellé kiegészítő termékeket helyeznek el a boltok polcain. Így kerül a kávék mellé a tejszínhab, aminek logikusan a tejtermékeknél lenne a helye. Ha nem lenne a kávé mellett, lehet, hogy meg sem vennéd a tejszínhabot, ám így tízből két ember biztosan a kosarába pakolja az utóbbit is, főleg, ha egy finom, tejszínhabos kávéról készült kép is van az árcédula mellett.
A cikk a hirdetés után folytatódik a következő oldalon, lapozz!