3 szokatlan módszer, amivel csökkenthető a menstruációs görcs

3 szokatlan módszer, amivel csökkenthető a menstruációs görcs

Címlap / Életmód / Egészség / 3 szokatlan módszer, amivel csökkenthető a menstruációs görcs

Általában a legrosszabbkor, egy fontos értekezlet vagy egy családi hétvége előtt jön, nem mintha a gyengeség, puffadás és erőteljes görcsök bármikor jól jönnének. Ha úgy érzed, hogy arra van szükséged, vegyél be egy vény nélkül kapható görcsoldót, de a természetes módszereket is segítségül hívhatod, hogy kemikáliák nélkül enyhítsd a panaszaidat. A meleg vizes palack és a könnyű testmozgás mellett néhány kevésbé ismert trükk is segíthet.

Igyál málnalevél teát!

A vörös málna levelének kivonatát évszázadok óta használják a reproduktív szervek fájdalmainak enyhítésére. A Planta Medica című lapban megjelent tanulmány szerint a málnalevél magas ásványi anyag-tartalommal rendelkezik, amely segíti a méh izmainak pihenését, valamint magas mennyiségben tartalmaz fragarint, amely elősegíti az egész medencefenék és a méh megerősítését.

A tea a várandós nők körében eléggé ismert, mivel a népi gyógyászat szerint elősegíti a szülés beindulását és gyorsabbá, könnyebbé teszi azt, ám ugyanez a mechanizmus a hasonló elven működő – bár a szülés közben zajló méhösszehúzódásnál természetesen jóval enyhébb – görcsöket is elviselhetőbbé teszi – mondta el dr. Jaimie Maines, a Penn State Health Milton S.

Hershey Orvosi Központ szülészeti és nőgyógyászati asszisztens professzora, a Pennsylvania állambeli Hershey Orvosi Központ szülészeti és nőgyógyászati asszisztense a thehealthy.com-nak.

HeikeRau/depositphotos.com

Ragtapasz a hasadra

Na persze egy kívülről felragasztott sebtapasz nem sokat segít a belső fájdalmakon, az újabban itthon is egyre népszerűbb és közismertebb kineziológiai tapaszok azonban – természetesen megfelelően felhelyezve – igen. A kineziológiai szalag, amely a fitnesz szerelmeseinek nagy kedvence lett az elmúlt években, egy elasztikus pamut szalag, amelyet sérült vagy fájó izmokra alkalmaznak, hogy növeljék a keringést és javítsák a mozgási tartományt.

Hagyományosan az izom- és ízületi fájdalmak enyhítésére használják, de egyes tanulmányok szerint a menstruációs görcsök enyhítésében is hasznos.

A Journal of Physical Therapy Science egy 2013. évi tanulmánya megállapította, hogy a medence mellett, més menstruáció megkezdése előtt felragasztott és a menstruáció alatt fennhagyott szalag segíthet enyhíteni vagy megelőzni a görcsöket. A szalag stimulálja az érzékszervi receptorokat a bőrben, ezáltal segítve az izmok pihenését, ellazulását.

PatriciaCH/depositphotos.com

Vedd elő a tornacsukád!

Ha reggel a cipősszekrény előtt állva azt érzed, hogy van neked most elég bajod a kényelmetlen magas sarkúd nélkül is, akkor egészen nyugodtan hallgass erre a megérzésre! Egy lapos talpú, kényelmes cipőben ugyanis jó eséllyel sokkal kevesebb panaszod lesz, mintha egy emelt sarkú topánban taposod végig a napodat.

Ezek a cipők ugyanis olyan testtartást eredményeznek, amely során még jobban összepréselődnek a medence izmai, szorítják a méhet és szinte lehetetlenné teszik a csípőhorpasz izom ellazulását.

A magas sarkú cipők egyébként is megváltoztatják a járásodat, így hosszú távon a gerinc, a térd, a csípő és a boka egészséges működésére is negatív hatással lesznek. Ha egy mód van rá, legalább a menstruáció idejére válts lapos, rugalmas talpú, kényelmes és a bokát támasztó lábbelire.

Gladkov/depositphotos.com

Ha semmi nem használ:

Ha a menstruációs görcseid rendszeresen nagyon erősek, akadályoznak a mindennapi tevékenységeid elvégzésében, vagy akár gyógyszeres fájdalomcsillapítás mellett is zavaróak maradnak, mindenképpen keresd fel a nőgyógyászodat! Fontos tudnod, hogy az ilyen mértékű fájdalom nem normális, és bármit is mondanak, nem kell vele együtt élned! A tünetek hátterében akár egy ciszta vagy endometriózis is lehet, keress egy olyan orvost, aki komolyan veszi a panaszaidat, és nem csak a tüneteket kezeli, hanem az okokat is feltárja!

Még nem szólt hozzá senki. Legyél te az első!

    Írj egy hozzászólást