Ezért biztasd sportolásra a gyereket! Így dönthetitek el, mit sportoljon

Írta: ,

A végtelenségig tudnánk sorolni a rendszeres sportolás előnyeit, de azt már biztosan te is tudod, hogy a mozgás jót tesz a gyereknek. Érdemes időt szánni arra, hogy megtaláljátok azt a sportot, ami neki is tetszik, amit szívesen csinál. Ebben a te biztatásod, támogatásod is kulcsszerepet játszik. Ha tudod, hogy mi az, amit a leginkább szeretnél elérni a sporttal, akkor azt is könnyű lesz kitalálni, melyik irányba terelgesd a kicsit – de ne feledd, ez inkább csak iránymutatás, a lényeg, hogy ő jól érezze magát a mozgás közben! (x)

Ha szeretnéd, hogy kitartóbb legyen

Lássuk be, elég gyakori gyengesége az embereknek, hogy lelkesen belekezdenek valamibe, amit aztán gyorsan fel is adnak az első akadályoknál. Ha úgy érzed, a te gyereked is könnyen kihátrál a nehézségekből, érdemes olyan sportot választani, ami kitartásra neveli.

Ideális választás lehet például a futás, ahol a rendszeres edzések mellett az egyre növekvő távok, az újabb és újabb célok elérése olyan sikerélményt ad neki, ami megtanítja rá, hogy érdemes energiát fektetni valamibe.

Ha azt szeretnéd, hogy javuljon a mozgáskoordinációja

A bringázás fejleszti az egyensúlyérzéket, alaposan átmozgat, jót tesz a keringésnek és persze a koncentrációs készséget is javítja, hiszen a biciklizés során a közlekedés többi résztvevőjére is figyelni kell. Érdemes eleinte zárt, biztonságos helyen gyakorolni, és akkor kiengedni a lurkót a forgalomba, ha már rutinosan, magabiztosan közlekedik. Kitartó gyakorlással nem csak tekerés közben, a mindennapi mozgásában is látni fogod a javulást.

Kép forrása: svetaorlova/depositphotos.com

Ha azt szeretnéd, hogy könnyebben barátkozzon

Ha szívesen látnád, hogy nem csak a gép előtt ül, hanem kimozdul és új barátokat szerez, nézzetek szét, hogy találtok-e a környéken egy túracsoportot! Ezek a közösségek sokszor kínálják, hogy összegyűjtik a kirándulni vágyó gyerekeket, és felnőtt kísérővel hétvégente bejárnak egy-egy közeli túraútvonalat.

Ha a hátfájást előznéd meg

Sajnos egyre több kiskamaszt érint a hát- és derékfájdalom. Ha ebben az életkorban nem erősödnek meg a kicsik törzsizmai, az olyan problémákat okozhat, ami egy életen keresztül elkíséri őket. Számos egyéb kedvező élettani hatása mellett az úszás a gerincnek és a tartásnak is nagyon jót tesz, erősíti az izmokat, miközben leveszi a gerincről a terhelést.

Kép forrása: zurijeta/depositphotos.com

Ha egy kis önbizalomra van szüksége

Sok kiskamasz érzi úgy, hogy nem tud mit kezdeni a testével, ügyetlennek, esetlennek látja magát, ami az önbizalmára is kihatással lesz. A versenytánc vagy a különböző, koreográfiákkal járó mozgásformák nem csak egészségesebb testképet, de rengeteg önbizalmat is adnak, ráadásul a gyerek rá fog jönni, hogy igenis neki is van ritmusérzéke, csak eddig félt használni.

Ha túl sokat stresszel

Az iskolai feladatok és a közösség nyomása hatalmas terhet ró egy kisgyerekre, pláne egy kamaszra. A mozgás szerencsére abban is segít, hogy egy kicsit ellazítson, relaxáljon. A stressz levezetésére gyakorlatilag mindenféle mozgásforma alkalmas, de vannak olyan sportok, mint amilyen a jóga is, amelyek kimondottan segítenek a görcsös izmok elengedésében, és megtanítanak néhány olyan gyakorlatra, amelyekkel a hétköznapokban is csökkenthető a szorongés és a stressz.

Ha csapatjátékossá nevelnéd

Ha azt szeretnéd, hogy megtanuljon másokkal együtt dolgozni a közös sikerért, érdemes egy közösségi sportot választani. Idehaza nagyon népszerű a foci, a kosárlabda és a kézilabda, így biztosan nem lesz nehéz találni egy kis közösséget, ahová csatlakozhat a gyerek.

Bien tipp: Az Intersportban világmárkák közül válogathatsz akciós áron, így biztos, hogy minden adott lesz, amitől a gyerek kedvet kap a mozgáshoz, és a családi költségvetést sem borítja fel az egészséges életmód. Az Intersport.hu-n mindig elérheted az aktuális katalógust!