Top 10 székrekedést okozó élelmiszer – Mellőzd őket az étrendedből

Top 10 székrekedést okozó élelmiszer – Mellőzd őket az étrendedből

Címlap / Életmód / Egészség / Top 10 székrekedést okozó élelmiszer – Mellőzd őket az étrendedből / 3. oldal

8. Nem megfelelő folyadék bevitel

A szervezetnek szüksége van tiszta, koffein és cukormentes folyadékra, hogy az emésztést rendben tudja végezni. Az általános szabály a 8 pohár víz naponta (2 liter), de ez több is lehet, ha fizikai aktivitást végzünk, vagy ha melegben vagyunk. Annak érdekében, hogy a széklet normál állagú maradjon jól hidratáltnak kell lenned.

9.
Só és sós ételek

A só nemcsak azért káros szervezetünkre, mert növeli a szív- és érrendszeri problémákat, hanem vízmegtartó tulajdonsága is ismert. Ennek közvetlen következménye a nehézkes székelés vagy a székrekedés.

10. Alkohol

Az alkohol megnehezíti az emésztést, kiszáradást okoz, lenyomja a glükóz metabolizmusát és veszélyezteti a központi és perifériás idegrendszer működését. A túlzott alkoholfogyasztás kumulatív hatása pedig a krónikus székrekedés.

Oldalak: 1 2 3

»

2 hozzászólás

  • janika
    2021.05.09., 19:44

    a “Nem megfelelő folyadék bevitel” mijóta élekmiszker? he

    a cik egy hüjesék ezek nemindeggyik okosz szégreketést
    a taly ináb mekhajtya a embert

    Válasz
  • Garten Garden
    2021.05.10., 00:04

    Tényleg komolyan gondolta a szerző amit ide leirt?Szerintem nem rendelkezik elég tudással,előbb tájékozódni kellett volna!

    Válasz

Írj egy hozzászólást