Ha valami, akkor a hűtlenség kérdése igazán megosztja az embereket. Ez az a téma, amiről mindenkinek van véleménye, és bizony valamilyen szinten érintett is mindenki a kérdést illetően – ha máshogy nem, akkor a zöld szemű szörny által. Pontosan ezért készülnek újabb és újabb felmérések a félrelépéssel kapcsolatosan. Ezúttal arra derült fény, milyen szakmákban a leghűtlenebbek az emberek, és melyekben a legnagyobb a válások aránya.
Egy randioldal felmérése
Az Ashley Madison egy randioldal, így nagyon könnyen tudott felmérést készíteni a hűtlenség és a szakmák összekapcsolásával. Érdekes módon nem a „tipikus” irodai munkák voltak azok, amikben a leghűtlenebb férfiak dolgoztak, holott a többség erre, és a csábító titkárnőkre, asszisztensekre gondolt volna.
Úgy vélte, hogy sokkal könnyebb ilyen munkakörülmények mellett egy kapcsolatot kialakítani és aztán fenntartani, mint abban az esetben, amikor valakinek fix munkaideje van és minden túlóra gyanút keltő.
A mesteremberek után az informatikai szakértők következtek, majd sorban követték őket a vállalkozók, a vendéglátósok, a pénzügyesek és marketingesek, végül az orvosok és a jogi pályákon dolgozók kerültek fel a listára. Az informatikai szakértők népszerűségéért felelős lehet a kiemelkedő fizetés, ami nyilván nem feltétlenül egyenesen arányos a hűtlenséggel, de a rövidtávú kapcsolatokban igenis sokat számít a pénz.
Azok, akik a munkájukat szinte kizárólag online bonyolítják le, jó eséllyel könnyebben keresnek ugyanígy partnert – emiatt is lehet, hogy a randioldalon az informatikai területeken dolgozók ilyen előkelő helyre kerültek.
A többi szakmánál jól megfigyelhető, hogy olyan munkakörök kerültek fel a listára, amik jellemző módon sok ember megismerésével járnak. A pénzügyi és marketing területen dolgozó emberek szinte minden nap új partnerekkel beszélgetnek, akárcsak a vállalkozók. A vendéglátásban dolgozók óhatatlanul sok potenciális jelöltet megismernek, nem csupán a vendégeket tekintve, gyakran a kollégáik is szinte havi rendszerességgel cserélődnek. Minél több az új ismeretség, annál nagyobb a csábítás – ezt egy másik felmérés is alátámasztotta.