Ezt edd, ha rossz a kedved!

Ezt edd, ha rossz a kedved!

Címlap / Életmód / Táplálkozás / Ezt edd, ha rossz a kedved!

„Az vagy, amit megeszel” – tartja a mondás, ami átvitt értelemben tényleg igaz. A táplálkozás útján bevitt anyagok ugyanis jelentős mértékben befolyásolják testi-lelki egyensúlyunkat. Ha szeretnéd, hogy egy kicsit jobb legyen a kedved és a közérzeted, fogyaszd a következő fogásokat!

Halak

Az omega-3 zsírsav hiánya csökkenti az idegsejtek ingerületátvivő képességét, valamint a hangulatot befolyásoló szerotonin hormon termelődését is, így ha nem juttatod belőle elegendő mennyiséghez a szervezeted, nő a depresszió veszélye.
A lazac, a tonhal és a szardínia könnyen beszerezhető, finom megoldást nyújt a problémára.

Magvak

Ugyancsak omega-3 telítetlen zsírsavat tartalmaznak, ami a vérben lévő „rossz” koleszterin (LDL) szintjének csökkentése mellett „megolajozza” az érfalakat és javítja a kedved.
A vegetáriánusok egyik legfontosabb tápanyagforrásai, de egy marék dió, mogyoró, pekándió vagy mandula elrágcsálása mindenkire jó hatással van.

Spenót

Hányszor láttad Popeye-t, a tengerészt rosszkedvűnek? A tréfát félretéve az étrendbe iktatott folsav segít nyugodt idegállapotba kerülni, márpedig a spenót ebből rengeteget rejt.
Sütve, párolva, salátában vagy köretként is kiváló. Nagyon enyhe íze van, tehát tévhit, hogy rémes vagy ehetetlen lenne.

Teljes kiőrlésű gabona

A megfelelő lisztből készült péksütemény vagy tészta szelénnel gazdagítja a tested. A szelénhiány közismerten idegességet, ingerlékenységet, ellenségességet és depresszív hangulatot eredményez.
 
A teljes kiőrlésű gabonák ráadásul rengeteg rosttal szolgálnak, serkentve az emésztésed.

Fehérjében gazdag ételek

A zsírszegény tejtermékek, a zabfélék, a banán és az aszalt datolya kiváló triptofán-források. Ennek a vegyületnek kiemelt szerepe van a hangulat alakulásában, mivel alacsony szinte bizonyítottan összefügg a fokozott agresszióval.
Testünk „magától” nem termeli, tehát mindenképpen étrendi úton kell fedezni a szükségletet.

Friss zöldségek és gyümölcsök

A természet zamatos ajándékai nemcsak ízélményt nyújtanak, de a bennük lévő fruktóz „jó” cukorként szívódik fel a szervezetben, tehát hosszú időn keresztül biztosítja a megfelelő vércukorszintet.
A vércukorszint ingadozása, melyet az összetett szénhidrátok és a feldolgozott élelmiszerek, tehát tipikusan például az édességek okoznak, rossz irányban befolyásolja a hangulatod.

Tökmag

Nemcsak ősszel fogyaszthatod ezt a csemegét. Triptofánt és cinket tartalmaz, ami az év bármely szakában azonnal képes stabilizálni a hangulatodat.
Tengeri sóval, gyömbérrel vagy borssal pirítva páratlanul finom nassolnivaló – persze, nem árt, ha mértéket tartasz belőle!

Tojás

Kezdd a napot saját készítésű reggelivel, amely egész napra energiával lát el! A tojás aminosavai fokozzák a szerotonin termelődését, szinten tartják a vércukrot, a fehérje pedig jót tesz az izmaidnak és az anyagcserédnek. Rántottában, omlettként, lágy vagy kemény formában fogyasztva – mindenhogy jó!
Amennyiben rendszeresen úgy érzed, hogy indokolatlanul rossz a hangulatod – tehát nem történt veled semmi olyan, ami megmagyarázná a szomorúságot, a feszültséget vagy az idegességet –, gondolkodj el rajta, mi is nyomaszthat! Egyedül nem sikerül rájönnöd? Öntsd ki a lelked egy megbízható barátnak vagy szakembernek!

VIDEO A 3 legszebb party smink 2024-re

Kövesd a Bien.hu cikkeit a Google Hírek-ben is!