A pénzügyi krízis átvészelése 5 lépésben

A pénzügyi krízis átvészelése 5 lépésben

Címlap / Életmód / Pénz és hivatás / A pénzügyi krízis átvészelése 5 lépésben

Ha éppen dühösen munkát próbálunk találni, jobb ha megállunk egy percre. Kapcsoljuk ki a telefont, számítógépet és a TV-t 20 percre.

Üljünk le nyugodtan és próbáljunk egy pozitív pillanatot magunk elé képzelni, amelyben a közeljövőben részünk lehet. A munkahely hiánya és a pénztelenség csúnya játékot tud űzni az egészségeddel.

10% azoknak, akik elvesztették munkahelyüket másfél éven belül komolyabb egészségügyi problémákkal küszködtek (szemben a munkával rendelkezőkkel, akiknek csak 6% betegedett meg). Ez egyáltalán nem meglepő, hisz a stressz egészségtelen mechanizmusokat okoz (cukor felgyülemlése, transzzsírok, alkoholfogyasztás,dohányzás).
Ilyenkor csökken a libidó, rossz az alvás, gyengül az immunrendszer, gyorsabban öregednek a sejtek, jobban rakódik a zsír.

Ami az anyagiakat illeti, ha kevesebb a pénz nem kell azt jelentse, hogy kevésbé vagyunk boldogok. Ha nincs pénz, mit költened talán rátalálhatsz arra a munkára, ami igazán kiteljest és boldoggá tesz. Egy amerikai tanulmány szerint, a nők boldogsága sokkal inkább recesszió-biztos, mint a férfiaké, mivel a nők hajlamosabbak békét találni a barátoknál és családnál – nem a pénz teszi őket boldoggá. A férfiakban talán jobban él a családfenntartó öszötn, ezért is tartják a pénzt az elsődleges boldogságforrásnak.

Ezért szánjunk rá minden reggel 2 percet (akár a fürdőszobában készülődéskor, akár ébredéskor az ágyban), hogy átgondoljuk mik a céljainink aznap, milyen feladatokat kell elvégeznünk. Ettől nemcsak élénkebben kezded a napot, céltudatosabb leszel és növeled a belső szépségedet is.
Íme néhány tipp, hogyan legyél boldog, miközben az anyagilag rosszul állsz.

1. Programozd át magad.

Amikor a napi dolgaidat veszed számba, minden napra tartogass valami jót. Legyen szó egy kis olvasásról, ágyba-reggeliről, hosszú sétákról vagy zenehallgatásról, biztosan segít felrázni a szomorúságból. Nem hiszed, hogy időd és kedved lenne ezekre? Akkor hagyj ki valamit a napi programodból, ami elszvja az energiádat és teljesen haszontalan, mint például a TV.

2. Maradj mozgásban.

Ellenállj a késztetésnek, hogy kihagyd a napi fizikai aktivitást, mert akkor az energiaszinted is lemegy. Hosszútávon pedig az energia segít túljutni a problémákon. Egy jó fitneszedzés segít jól érezni magad, erősíti az immunrendszert, fokozza a boldogság-hormonok termelését. Amikor nincs kedved mozogni, gondolj arra, milyen jól érzed magad utána és tartsa ez benned a lelket.

3. Vegyél egy kis szünetet.

Mély belégzés, 10-perces séta és kifújjuk magunkból a stresszt. Tedd az egyik kezed a hasadra, a másikat a mellkhasodra. Érezd, ahogy a tüdőd megtelik levegővel és tartsd benn 5 másodpercig, aztán lélegezz ki lassan körülbelül 7 másodpercig. 10 perc sétával is levezethető a feszültség, ezért ha teheted mozdulj ki, engedd ki magadból a negatív érzéseket, jobb mint egészségtelen ropogtatnivalókkal szerezni élvezeteket, mint a cukros vagy sós nasik.

4. Oszd meg, amit szeretsz.

Segíts a körülötted levő gyerekeknek a tanulásban. Ajánld fel segítséged, ha barátaid költöznek. Az önkéntes munka amúgy is javítja a jólétet, ráadásul új kapcsolatokat építhetsz ki, ez pedig új célt adhat életednek. A közösségi érzés pozitívan hat az egészségre is. lehet, hogy új készségeket kell elsajátítanod, de legalább látod a fényt az alagút végén.

5. Értékeld a körülötted levő embereket.

Az embereknek szükségük van egymásra. A család és a barátok tudnak igazán átlendteni a nehéz pillanatokon. Egy igaz jó baráttal bármikor lehet beszélni, segíthet elhárítani a depressziót. A családdal és barátokkal való nevetések az egészségedre is pozitívan hatnak, serkenti a vérkeringést, csökkenti a vérnyomást, endorfinokat szabadít fel.
 

Még nem szólt hozzá senki. Legyél te az első!

    Írj egy hozzászólást