Egészség / Életmód

Oxigénből energia a mozgáshoz, avagy a karcsúsító aerobik

Oxigénből energia a mozgáshoz, avagy a karcsúsító aerobik

A testmozgás korlátoz egy olyan gént, amely túlsúlyt okozhat, így csökkenti a zsírgyarapodást. Szabályozza az anyagcserét. Mozgás közben a test hatalmas mennyiségű energiát fogyaszt. Az aerobik az egyik legjobb testformáló módszer.

Energia és oxigén

Az energiafelhasználás felemészti a testben tárolt zsírokat, és rengeteg szabad zsírsavat használ fel a vérből, hogy a vér oxigénellátását biztosítsa.

A testedzés képes az inzulinkoncentráció csökkentésére, és ezáltal a zsír lebontásának növelésére. 

Tanulmányok során megállapították, hogy a súly csökkentéséhez az aerobikgyakorlatok megfelelőek. Aerob folyamat játszódik le viszonylag csekély vagy közepes erőkifejtést igénylő mozgások közben.


Belefáradtál az edzésbe? A motiváció visszaszerzésének 5 lépése


Edzéskor az izommunkához szükséges energia előállításához a szervezet nagy mennyiségű oxigént használ fel. A tartalék energiát biztosító szénhidrátokat és zsírokat oxigén segítségével égeti el. 

Aerobik

Az aerobik javítja az oxigénfelvételt, növeli az állóképességet, csökkenti a fáradtságot, enyhíti a depressziót, szabályozza a szív és a tüdő működését, gyorsítja az anyagcserét és a méregtelenítést, javítja az életminőséget.

A gyakorlatokat a hosszan tartó, alacsony intenzitású, szünet nélküli, ritmikus mozdulatok határozzák meg.

Ez magában foglalja nemcsak az élénk ritmusú zenére végzett testedzést, hanem a sétálást, a kocogást, a biciklizést, az úszást, a lépcsőmászást, a táncolást, a taj-chit, és sok más sportot, mint például a kosárlabdát vagy a focit.

Ezek a gyakorlatok nagy izomcsoportokat mozgatnak hosszú ideig.

Rutinedzések és fittség

Kutatások kimutatták, hogy az aerobikgyakorlatok gátolják a zsírsejtek számának növekedését, és csökkentik a tárolt zsírsejtek méretét.

Közben javítják az anyagcsere-folyamatokat, és a zsír felhalmozódását csökkentve nem okoznak izomvesztést. Egy normális rutinedzést érdemes heti 3-5 alkalommal, alkalmanként 20-30 percig végezni. 

A gyakorlatok végzése miatt sokkal jobban fogod érezni magad a bőrödben: feszesebb lesz a tested, nyugodtabb, türelmesebb, kitartóbb, bizakodóbb és elégedettebb leszel.

Előbb-utóbb késztetést fogsz érezni arra, hogy változásokat vezess be az étrendedben és az életviteledben. Például beépítheted az életedbe a lépcső használatát a lift helyett, vagy a sétát az autóvezetés helyett. 

Sorrend és rendszeresség

A programban ajánlatos betartanod a sorrendet. A gyakorlatokat előtt mindig végezz egy 10-15 perces bemelegítést, hogy szíved és tüdőd felkészülhessen a gyakorlatokra, valamint izmaid és ízületeid a károsodásának elkerülése érdekében ellazulhassanak.

Az edzés után szükséges egy levezető gyakorlat. Erre rászánhatsz akár 10-15 percet is, mert abban segít, hogy a szívverés fokozatosan lelassulhasson, és elkerülhetőek legyenek a hirtelen megállásból adódó sérülések. 

A súlyod csökkentése érdekében érdemes hosszú ideig rendszeresen végezned a gyakorlatokat. A legegyenletesebb eredmény 12 hét múlva jelentkezik, heti három alkalmommal történő gyakorlás mellett.

A bemelegítő és a levezető gyakorlatok is szükségesek. Amikor a teljesítőképességben elérsz egy stabil szintet, akkor már a fittségérzet fenntartása céljából folytathatod. 

Amikor abba kell hagyni

Csökkentened kell a gyakorlatok intenzitását, ha az edzést émelygés vagy hányás követi. Ha kimerültnek érzed magad, és rosszul alszol.

Ha a szívritmusod túlságosan felgyorsul, majd nehezen lassul le a normális tempóra, és emiatt szédülsz és nehezebben veszed a levegőt. Ha izomláztól függetlenül az izmaid és az ízületeid napokon keresztül fájnak. 

Azonnal hagyd abba az edzést, ha mellkasodban, torkodban, vállaidban vagy a hátadban nyomást vagy fájdalmat érzel.

Ha a pulzusod szabálytalanná válik, illetve a pulzusszámod hirtelen leesik. Ha elsápad az arcod, az ajkaid lilás árnyalatúak lesznek, és légszomjat, erős izzadást és szédülést tapasztalsz. 

Még nem szólt hozzá senki. Legyél te az első!

    Írj egy hozzászólást