Egészség / Életmód

3 öngyógyító módszer, amelyet bárhol, bármikor gyakorolhatsz

3 öngyógyító módszer, amelyet bárhol, bármikor gyakorolhatsz

Úgy érzed, hogy az utóbbi időben nem az igazi az egészséged és nem tudod, hogy mitől érezhetnéd jobban magad? Mindamellett, hogy felkeresed az orvosodat és tanácsot kérsz tőle, érdemes átbogarásznod néhány öngyógyító technikát is, hiszen tudod: sokszor a dolgok fejben dőlnek el.

Nemcsak testi, hanem lelki eredetű problémáknál is érdemes kicsit befelé figyelni, hiszen könnyen lehet, hogy önmagad megismerésével, a saját működésedben való elmélyüléssel közelebb juthatsz a megoldáshoz. Ha fizikai problémáid vannak, ha úgy érzed, hogy a tested elgyengült és küzd valamivel, mindenképp fordulj orvoshoz, hiszen a legfontosabb, hogy ki tudd zárni az igazán komoly okokat, amik a háttérben húzódhatnak. A lelki egészség azonban legalább olyan fontos, mint a testi, így érdemes lehet próbát tenned az alábbi módszerekkel.

Meditáció és belső utazás

Sokan mondják, hogy a meditáció csodákra képes és ez valóban így van, de ne számíts rá, hogy egyik percről a másikra fog működni: mint minden mást, a meditálást is gyakorolni kell. A legfontosabb, hogy figyelj oda a légzésedre, szokj át a hasi légzésre, ennek ugyanis a nyugtató tulajdonsága mellett élettani hatásai is vannak: jobban megtölti a tüdődet oxigénnel, jobban áramlik a véred és a belső szerveid is kapnak egy kellemes masszázst általa.

Néha az is elég, ha egy mindennapos tevékenységet változtatsz belső utazássá, például egy 15 perces fürdőzés alatt engeded szabadjára a gondolataidat, anélkül, hogy olvasnál, vagy a telefonodat nyomkodnád.

Néhány perc elmélyülés és elcsendesülés lehet az első lépés az öngyógyulás felé, és segíthet ráébredni, hogy mi okozza a problémáidat. Ha szeretnéd összekötni egy kis testmozgással is, akkor a jógánál keresve sem találhatsz jobbat.

A tested hall téged!

A meditáció egy formája, amikor beszélsz a testedhez – ha hangosan vagy hang nélkül, de kommunikálni próbálsz vele, akkor talán megtalálod a választ. A fájdalom, a betegség is egyfajta jelzés a testtől, ezzel kommunikál, így meg kell tanulnod beszélni ezt a sajátos nyelvet.

Agykontroll

Régóta létező stresszkezelő és agyserkentő módszer az agykontroll, amelyet egy rövid tanfolyamon is elsajátíthatsz, de ha csak ismerkedsz az alapokkal, elsőre olvass utána, keress egy jó könyvet a témában. Az úgynevezett Silva-féle agykontroll alapja az a tény, hogy az agyunk képes hatni a testünkre egy bizonyos ellazult tudatállapotban, tehát ezáltal képesek vagyunk arra, hogy legyőzzük egyes betegségeinket, panaszainkat, szorongásainkat.

A módszer 1966 óta létezik és sokan használják akár tanulási készségek fejlesztésére, szorongások vagy bizonyos betegségek leküzdésére is.

Másnak is sikerült, így ha hiszel benne, ha szeretnéd megismerni elméd határait, akkor szerezz be egy könyvet, hallgass meg néhány történetet és próbálj ki egy tanfolyamot.

Törekedj a harmóniára

Számtalan módszer létezik még a pránanaditól kezdve az önmasszázson át a különféle gyógynövényes fürdőkig és teákig, de a lényeg mindig ugyanaz: figyelj oda magadra, ismerd a testedet és szeresd önmagadat. Ha úgy érzed, hogy minden próbálkozásod ellenére sem vagy jobban, akkor soha ne habozz segítséget kérni, hiszen az egészségednél nincs fontosabb a világon.

Kép forrása: lzf/Depositphotos.com

Még nem szólt hozzá senki. Legyél te az első!

    Írj egy hozzászólást