Tesztelhetjük, mennyire hatékony az információátadás
Szerencsére létezik egy egyszerű, mégis modern megoldás a kommunikáció javítására, méghozzá a CHEQ vállalati szoftver.
Azonban le is tesztelhetjük, hogy valóban szükséges-e az információátadás javítása. Ehhez vessük be a “kínai suttogás játékot”. Ennek lényege, hogy kiválasztunk néhány kollégát, akik különböző szinteken dolgoznak vállalaton belül, majd következhet a teszt.
Elsőként a felső vezetőt érdemes behívni, akinek feladata, hogy átadjon egy mondatot a hierarchiában alatta lévő kollégájának, aki pedig majd a következő munkatársnak mondja el ugyanezt. Az érdekes az egészben, hogy mire elér az információ a fizikai dolgozóhoz, jelentősen lerövidül. A kommunikációs lánc alján gyakran már nem is ugyanaz az üzenet, amit elsőként megkapott a felső vezető.
Egy efféle teszt is jól példázza, hogy érdemes nagyobb fókuszt helyezni a vállalati kommunikációra, méghozzá modern eszköz segítségével, mellyel kivédhetők a torzulások, félreértések.

A probléma komolyabb, mint gondolnánk
Gondoljunk csak bele, hogy a lerövidült, pontatlan információk valójában mekkora kárt tudnak okozni. Például egy autóalkatrész-gyártó cégnél, ha lemarad egy-egy lényeges dolog akár az új termék gyártása kapcsán, egészen más eredmények születhetnek, ami pedig végzetes hiba lehet. A rossz paraméterekkel legyártott alkatrészek nem értékesíthetők, ez nyilván anyagi veszteség lesz a cég számára.
A hatékony kommunikációs stratégia mindennél fontosabb, enélkül nem tudnak zökkenőmentesen, pontosan dolgozni, az egyes munkafolyamatokban hibák állhatnak be, ráadásul romlik a munkamorál, ha nem egy optimális tájékozottság mellett kell elvégezni a főbb feladatokat.
Mindenki rosszul jár: a dolgozó is és a vállalat is, ez pedig kihat a cég nyereségességére is. Nemcsak hibák léphetnek fel, hanem megnövekedhet a fluktuáció, csökken a munkavállalói elköteleződés mértéke, eredményes csapat nélkül pedig milyen jövő elé nézhetünk?
A megoldás végtelenül egyszerű
A CHEQ belső kommunikációs rendszer könnyen használható, többféle platformon futtatható, így a dolgozók maguk dönthetik el, hogy lapopton, vagy okostelefonon veszik igénybe. Az üzenetek mérhetők, monitorozhatók, ami pedig a legjobb, hogy gördülékenyen megoldható a kétirányú, hatékony információcsere.
Ennek eredményeképp pedig produktívabbá válhatnak a munkavállalók, ez meglátszik a vállalat nyereségességében is. Ráadásul elejét vehetjük a pletykáknak, félreértéseknek, hiányos információknak.
Még nem szólt hozzá senki. Legyél te az első!