Egészség / Életmód / Lélek

5 lépés a fiatalságért!

5 lépés a fiatalságért!

Gondoltál már valaha arra, hogy bizony mennyire jó lenne visszaforgatni az idő kerekét?

Az, hogy ki mennyire képes megőrizni fittségét és fiatalságát az idő múlásával, teljesen egyéni dolog. Vannak, akik eleve szerencsés csillagzat alatt születtek, és olyan genetikával rendelkeznek ami még hatvanon túl is folyamatos energiával látja el őket, és gondoskodik az egészséges szervezet fenntartásáról. Ahhoz hogy te is a lehető legtovább megőrizhesd a fiatalságod, adunk most pár tippet arra, hogy mik azok a bevált dolgok amivel ezt hosszútávon kivitelezheted! Készülj fel, kövesd a tippjeinket, és maradj örökké ragyogóan fiatal!

Utazz minél többet!

Utazni nem csak kellemes és pihentető dolog, de bizony rengeteg energiával töltődhetsz fel általa testileg és lelkileg egyaránt. Nagyon fontos, hogy kizárólag olyan úti célt válassz, ami kedves a szívednek, vagy legalábbis már régóta szemezel vele, és nagyon vágysz rá, hogy eljuthass oda. A környezet és levegőváltozás csodákat művelhet az emberi testtel! Meglátod mennyi mindenben a segítségedre lehet akár csak egy belföldi hétvége is, mondjuk egy wellness panzióban.

Történjen a pároddal, rokonokkal vagy barátokkal, lényegtelen, csupán az a fontos, hogy olyan emberekkel vedd körül magad akikkel maximálisan közös nevezőn vagytok, és nagyon jól tudjátok magatokat érezni egymás társaságában!

Futás és gyaloglás

A rendszeres sport, a fiatalság megőrzésében is óriási segítséget nyújthat. Ha 6 napon keresztül csupán 60 percet szánsz magadra, és a rendszeres mozgásra, akkor nagyon sokban hozzájárulhatsz az egészségmegőrzésedhez! Legjobb mozgás természetesen a futás, ami kitűnő kardió edzést biztosít. Kiválóan erősíti a légzőszerveket és a szív és érrendszert.

Hatására ugyanúgy endorfin szabadul fel, mint például a csokoládénál, ezért minél tovább és többet futsz, annál boldogabbnak és felszabadultabbnak érezheted magad! Természetesen a tempó egyénileg változhat, a lényeg a rendszerességen van. Ha csak kocogni tudsz, vagy esetleg sétálni, az is ugyanúgy megteszi, mert egy az egyben ugyanolyan hatással bír, mint a gyorsabb tempójú futás.

A sporthoz szakembert!

Sokaknak okoz gondot az egyedüli sportolás. Nem ritka, hogy inkább neki se mernek kezdeni, mondván úgyse tudják saját maguknak beállítani a megfelelő terhelési szintet, amit még elbírna a szervezetük. Ilyen esetekben bizony, nagyon jól tud jönni, egy szakember. A legtöbb sport és szabadidőközpontba már ingyenesen van lehetőség házon belül személyi edzőt választani, de sok variációba magánúton is bérelhetünk egyet magunk mellé, hogy aztán jól megdolgoztasson minket.

Ha kezdő vagy, és most próbálgatod a szárnyaidat a rendszeres sportolás terén, akkor kifejezetten jól jön, ha főleg a kezdeti időszakban, lesz melletted egy profi, aki ügyel rád és testi épségedre. Ellenben, ha már tapasztaltabb vagy, akkor is felfogadhatsz néha valakit magad mellé, hisz a szakmai tudás sose nem jön rosszul, és ezáltal külön pluszba tovább fejlesztheted magad és sok új információra tehetsz szert az edző tanácsaiból.

Egészséges és megfelelő táplálkozás!

Te is bizonyára tisztában állsz azzal, mennyire fontos szerep hárul a megfelelő, és lehetőleg minél egészségesebb étkezésekre. Ezt befolyásolhatod az ételek mennyiségével és minőségével is. Nagy adagok helyett, fogyassz inkább mindig fél adagnyi ételt, de a legjobb, ha napjában többször eszel, keveset. A legoptimálisabb, az 5 étkezés lenne, kicsi, folyamatos adagolásban.

A sok keményítőt, zsírt, szénhidrátot, és cukrot pedig lehetőleg hagyd el, egyél helyettük rengeteg fehérje tartalmú ételt, halakat, húsokat, amik garantáltan energiával látnak el egész napra. Fogyassz minél több zöldséget, és gyümölcsöt, mert a bennük található rostok elengedhetetlenek a szervezet megfelelő izomműködéséhez. Nem beszélve, a rengeteg bennük rejlő vitaminról és ásványi anyagról!

Kényeztesd magad!

A masszázs, először talán luxusnak tűnhet, de a fittness és egészség világában ez teljesen hétköznapi dolognak számít. A folyamatos egészségmegőrzés egyik alapvető részét képezi. Nem csak megnyugtat, de az izomműködést is beszabályozza, ráadásul feloldja a testben megrekedt energiagócokat, segít ellazulni, és újult erővel töltődhetünk fel általa. Nem hiába érezzük úgy magunkat egy kiadós masszázs után, hogy szinte kicseréltek minket! Ha lehetőséged van rá, akkor járj el minél többet masszíroztatni! Ne félj attól, hogy néha megadod magadnak és a szervezetednek ezt a kényeztetést!

 

Még nem szólt hozzá senki. Legyél te az első!

    Írj egy hozzászólást