A baráti összejövetelek legfontosabb célja, hogy mindenki jól érezze magát, a barátok élvezzék egymás társaságát és néhány újabb információt tudjunk meg közeli vagy távoli ismerőseinkről. A hétvégi összejövetelek aktív hangulatkeltő eszközei a különböző társasjátékok, amelyekhez nincs szükség semmire, legfeljebb egy tollra, papírra és egy kevés bátorságra. Utóbbiból néha több is kell, ezt az alkohol mennyiségével is szabályozhatjuk, ha anélkül nem megy.
VIDEO Év végi fejlődés horoszkóp: ez az, amit még idén kell megfejlődnöd
1/8 Idd meg, mondd meg vagy tedd meg!
A játék lényege, hogy mindenki bedob egy személyes tárgyat egy zsákba, sapkába, párnahuzatba vagy akár egy táskába. A lényeg, hogy a zsák ne legyen átlátszó. A játékban résztvevők egyenként húznak egy tárgyat és megpróbálják kitalálni, kié lehet. Ha nem jól tippel a játékos, akkor a tárgy valódi tulajdonosa eldöntheti, hogy a tippelőnek innia kell valamit vagy válaszolnia kell egy személyes kérdésre.
Egymás után háromszor nem választhatja senki az ivást, két pohárka után kötelezően válaszolnia kell egy feltett kérdésre a rosszul tippelőnek. A válaszadás egy alkalommal kiváltható cselekvésre, ilyenkor a kérdés megválaszolása helyett dönthet úgy a játékos, hogy egy kiszabott feladatot, egy tevékenységet végez el.
Minden játékosnál van egy dobókocka, vagy ennek híján egy dobókocka applikáció a telefonján. A kör elején mindenki dob egyet. Az azonos számot dobó párnak meg kell fogniuk egymás kezét és így is maradnak. Ezután újabb dobás következik, s minden azonos számot dobónak meg kell fognia a másik kezét.
Ha valaki már mindkét kézzel mások kezeit fogja, az kiesett a játékból. Végül az asztal fölött keresztbe-kasul átfogott kezek rengetegében a nyertes az lesz, akinek legutoljára marad egy szabad keze és azzal meg tud inni egy saját maga által választott italt.
A játék állítólag Amerikából indult, nagyobb népszerűségre akkor tett szert, amikor egy közismert sorozatban (The Big Bang Theory) is eljátszották a szereplők. Lényege, hogy egy körben haladva mindenki mond egy mondatot, amely úgy kezdődik, hogy „Én még soha….”.
Ha viszont a társaságon belül valakire igaz a mondatban lévő állítás, akkor iszik egy kortyot az italából. Pl.: „Én még sohasem feküdtem le egyszerre két férfival.” Aki viszont ezt már megtette, az nem mond semmit, csak némán beleiszik a poharába.
Tippek a játékhoz:
Én még soha …
• nem fürödtem pucéran a tengerben/tóban
• nem csaltam meg a páromat
• nem mentem el otthonról bugyi nélkül
• nem hazudtam a koromról
• nem randiztam olyannal, aki foglalt volt
• nem tömtem ki a melltartómat, hogy nagyobbnak tűnjön a mellem
• nem volt fantáziáltam nő létemre nőkről/férfi létemre férfiakról
• nem sztriptízeltem otthon a páromnak
• nem keveredtem egyéjszalás kalandba
• nem használtam az ágyban vagy egyedül valamilyen szexuális segédeszközt
• nem szívtam marihuánás cigarettát
• nem hívtam fel senkit éjszaka, részegen
• nem szexeltem kocsiban
• nem csókoltam meg két fiút/két lányt egy este alatt
• nem voltam kikötözve
• nem hánytam mások előtt
• nem ébredtem fel olyan mellett, akit nem ismertem
• nem csókoltam meg egy másik nőt/férfit
A játék egy hosszabb távú szórakozás, ami igényel egy kis kreativitást, emberismeretet és jóindulatot, hogy még véletlenül se bánts meg senkit. A jelen lévők mindegyike valaki más nevét és személyiségét veszi fel a csoportból és így folytatja le a beszélgetéseit a buliban játék ideje alatt. Ehhez szükség van egy ruhára tűzött papírra, amin szerepel a kiválasztott barát neve.
A játék közben lehetőség van a nevek cseréjére, tehát ha valaki szeretne Marci bőrébe bújni és úgy beszélni Annával, akkor magára tűzi a Marci névtáblát és megkeresi az Anna táblával játszó játékost. A szabályok értelmében 10 percnél hamarabb senki sem cserélheti le a nevet. Néhány pohár alkohol után meglepő dolgok derülhetnek ki a másik emberről és az is egyértelmű lesz, hogy téged milyennek látnak a többiek és mi minden jut eszükbe rólad, amikor a nevedet viselik magukon.
Ha olyan ismerős társaság gyűlik össze, akik már évek óta ismerik egymást, de még lehetnek titkaik, kezdjék el bátran a Hazugságvizsgálót. A játékban résztvevőknek 3 állítást kell mondaniuk saját magukról. Ez lehet egy megtörtént eset, egy jellemvonás vagy egy személyes testi tulajdonság is.
A hallgatóságnak el kell döntenie, hogy a három állítás közül melyik igaz és melyik két állítás hazugság. Fontos, hogy ezek mindegyike hihető legyen. A buli során a vendégek egyesével előadják a többieknek a 3 állítást vagy történetet, de mindegyiket igazságként kell tálalni. Mikor végzett, a többiek együttesen megvitatják, hogy szerintük melyik állítás volt igaz vagy nem igaz. Ha nincs egyetértés, akár szavazással is dönthetnek.
A már klasszikusnak számító játék időtlen idők óta az aktív házi bulik része. Népszerűségének titka, hogy a társaság saját maga irányítja a játék menetét és a felhasznált szavakat is a közösség a saját élményeiből, közös emlékeiből merítheti. Egy kisebb lapra ráírunk egy szót, ami lehet egy tárgy neve, egy esemény, személynév, filmes karakter avagy bármi más.
Az egyik játékos a feje fölé tartja vagy egy hajpánttal a homlokára erősíti a papírt és megpróbálja kitalálni, mi van ráírva. A többiek az adott szó egy-egy mondatos körülírásával segíthetik a felcímkézett játékost. Az nyer, aki a leghamarabb kitalálja, mi van a homlokára írva. Ez nagyban függ a többi játékos segítőkészségétől is.
A házibuliban megjelent barátok neveit fel kell írni külön cetlikre. Egy ember kimegy a szobából, húz egy cetlit és egy sállal beköti a saját szemét úgy, hogy nem láthat semmit. A többiek eközben a helyiségben beszélgethetnek, iszogathatnak, a helyüket viszont már nem változtathatják meg, miután bejött a szobába a bekötött szemű társuk.
A játékosnak meg kell találnia az általa kihúzott barátját, ehhez használhatja a hallását is, de leginkább a tapintásra lesz szüksége. A szobában lévők nem tudják, kit keres pontosan, de hagyniuk kell, hogy végigtapogassa őket vagy kihallgassa a beszélgetésüket, mialatt bekötött szemmel, némán keresgél. Ha sikerül megtalálnia, akit keres, akkor felmutatja a papírt és megihat egy italt a keresett barátjával.
Egy kiválasztott játékos elé letesznek a többiek három feles poharat, ő lesz az Ivó. Két pohárban víz, egyben pálinka lesz, de egyiket sem kell teletölteni. Egy addig kint várakozó játékostárs bejön és leül a három pohár elé, ő lesz a Cimbora.
Szemben lévő barátja ekkor elkezdi sorban meginni az italokat. A Cimborának ki kell találnia, hogy melyik pohárban volt a pálinka. Ha rosszul tippel, akkor neki három, azonos mennyiségű pálinkát kell meginnia. Ha eltalálta, akkor vizet kell innia.