Egészség / Életmód / Lélek

12 út a jobb és hosszabb életért

12 út a jobb és hosszabb életért

Elfoglalt világunkban annyi minden hárul ránk nap mint nap, hogy szinte már úgy érezzük, össze zúz minket az állandó felelősség súlya. Pláne külön még az óriási stressz, ami ezzel jár!

Nem könnyű napjainkban helyt állni! Óriási küdelmek szinterévé válik az életünk, ahányszor csak felkelünk az ágyból, és nekikezdünk egy újabb napnak. Óriási keletje van mostanság a különböző egészséges életmódok hirdetlésének. Ezek általában nagyon hasznosak is, vagyis lennének akkor, ha tudnánk őket alkalmazni aszerint, hogy be tudnánk építeni a mindennapjainkban és persze rendszeresen. Itt kezdődnek viszont a problémák.

Ugyanis, mivel alig van az embereknek ideje magukra, így hiába szeretnének élni ezen alternatív módszerekkel, egyszerűen vagy időnk, vagy kedvünk, vagy lehetőségünk nincs arra, hogy alkalmazni tudjuk minden egyes napunk kötelező programjába. Léteznek viszont olyan rém egyszerű, bár annál nagyszerűbb trükkök, amikre talán soha nem is gondolnánk, hogy mennyivel könnyebbé és jobbá tehetjük általuk napjainkat! Olvasd el következő 12 tippünket, és válaszd ki a számodra legmegfelelőbbeket, hogy te is erősebb, egészségesebb, és hosszabb életet tudhass majd eztán magadénak a segítségükkel!

Reggeli tea

Ha minden reggeledet egy forró teával indítod, akkor 15 %-kal megelőzheted a veserák kialakulását. Viszont ügyelj arra, hogy a fekete tea nem a legjobb választás, és ebben az esetben a zöld tea sem bizonyul győztesnek. A legjobb és legbiztosabb sikert azzal érheted el, ha kipróbálod a Puerh teát, amit más néven az „öreg teának” is neveznek. Érdekessége, hogy hosszú évekig a föld alatt érlelik, vagy magas hegységek lábainál, szintén a talajban.

Az évek során egyre jobb és erőteljesebb íze lesz, minél tovább érlelik, annál biztosabb a gyógyhatása is! Állítólag ez a tea, maga a csoda, mert magában hordoz minden erőt és energiát ami az anyaföldből származik. Hatása testre, lélekre, és szellemre, egyaránt kiváló balzsam lehet.


Okosabb alvás

A túlságosan sok és rendszeres alvás akár halálhoz is vezethet! Ez pedig nem vicc! Az egyik legfrissebb brit kutatás szerint, aki napi 9 vagy több órát szundít, az nagy veszélynek van kitéve. Ugyanúgy igaz ez azokra is, akik viszont kevesebb mint 6-ot szánnak csak az édes álmokra.

Ha te is a két csoport valamelyikébe tartozol, akkor sürgősen változtasd meg alvási szokásaidat, ugyanis ezen intervallumokkal kétszeresére nő a korai halálozás aránya. Akármilyen hihetetlenül is hangzik! Legoptimálisabbnak, még mindig a napi 7-8 óra alvás mondható.

Kerüld a szappant!

Talán furcsa és meglepő tény a következő, de igaz. Zuhanyozás alatt, lehetőleg ne használj szappant, főleg ami a felső testfeledet illeti! A szappan és a víz kölcsönhatása ugyanis, olyan mikróbákat szabadít fel és juttathat a szervezetedbe, ami hosszú távon káros lehet. Különösen ajánlott vigyázni az arc mosására, mert ezeket a szembe juttatva, azonnali fertőzés léphet fel! Ugye nem is gondolnánk? Pedig a Chicagoi Illinois Egyetem kutatói ezt állítják!

Igyál bort, hogy vékony maradhass!

A polifenolok amik a vörösborban található alkotóelemek egyikét alkotják, nagy segítséget nyújthatnak abban, hogy felszívják a felesleges zsírokat. Ezt támasztja alá egy nemrégiben készült Izraeli kutatás. A piros színű borpácok, szintén ugyanezzel a hatással bírnak! Napi 1 dl vörösbor fogyasztása tehát kötelező, és amúgy is egészséges!

Ellenőrizd a nyakad!

Legalább évente egyszer menj el, hogy megvizsgáltathasd a pajzsmirigyedet. Ugyanis se a túl alacsony, se a túl magas működési szintje nem jó. Rengeteg hormonális és egyéb baj okozója lehet, ami akár nagyon súlyos betegségeket is eredményezhet. Ha nincs rendben a pajzsmirigy, akkor az egész szervezet normál működése felborul, ráadásul 65%-ban felelős a különböző szív és érrendszeri problémák kialakulása végett! Figyelj oda rá!

Egyenes hát

Figyelj oda a helyes test és háttartásra, ugyanis népbetegségnek számít már a gerincferdülés. Súlyos esetben, ha nem kezelik, akár örökre is megnyomoríthatja az embert. Púpos hátat pedig biztos hogy te sem szeretnél! Az emberek hajlamosak elfeledkezni arról, hogy ilyen dolgokra is ügyeljenek, ráadásul rengeteg ember van, aki ösztönösen hanyagul jár, és fel se tűnik neki a helytelen testtartása. Nem csak esztétikailag nagyon csúnya, de borzasztóan káros is!

Hagyd el a sprayket!

Gondoltad volna, hogy ha minden héten legalább egyszer használsz különböző sprayket, mindegy hogy deot, wc frissítőt, vagy más aerosolt, az 76%-ban növeli az asztma kockázatát? Ezt egy Spanyol Egyetem kutatói állapították meg. Aerosol gázok helyett, próbáld inkább más kiszerelésű, lehetőleg környezetbarát termékekkel helyettesíteni a szükséges háztartási kellékeket.

Gőzöld a brokkolit!

Olasz kutatók nemrég fedezték fel, hogy ha gőzölős eljárással készíted el a brokkolit, akkor a glucosinolatesek (rák elleni védekező sejtek) koncentrációja 30%-kal növekszik, tehát sokkal erősebb védelmet biztosít a szervezet számára.

Védelmi mechanizmus

A D-vitamin rendszeres, mindennapos fogyasztása, 7%-kal csökkenti a korai halálozás arányát! Egyébként is kihagyhatatlan anyag a szervezet számára, tehát ügyelj arra, hogy mindig legyen otthon pár levéllell vagy dobozzal!

Vigyázz az illatokkal!

A spraykhez hasonlóan néhány légfrissítő és tisztitószer illatanyaga olyan vegyi elemeket tartalmaz, ami bekavarhat a hormonháztartás helyes működésébe! Tehát mielőtt ilyeneket vásárolsz, feltétlenül nézd meg az összetevőket!

Nyújtás minden nap!

Mozgás a hosszú élet titka! Főleg ha rendszeresen élünk vele! Szívbetegségek, cukorbetegség, túlsúly, és még számtalan betegség ellen, kiváló egészségmegóvó életmódot tud biztosítani!Figyelj rá, hogy minden nap, lehetőleg reggel, legalább 5 perc erejéig megmozgasd fáradt végtagjaidat és bejáratsd magad!

Még nem szólt hozzá senki. Legyél te az első!

    Írj egy hozzászólást