A Butopea alapítója megálmodta, hogyan tehetjük könnyen szerethetővé az otthonunkat

A Butopea alapítója megálmodta, hogyan tehetjük könnyen szerethetővé az otthonunkat

Címlap / Életmód / Pénz és hivatás / A Butopea alapítója megálmodta, hogyan tehetjük könnyen szerethetővé az otthonunkat

Az utóbbi hónapokban személyesen is megtapasztaltam, hogy egy lakás berendezése sokkal bonyolultabb tud lenni, mint amilyennek elsőre tűnik, főleg ha azt szeretnénk, hogy minden igazán szép és ízléses legyen. Már a bútorokat kiválasztani sem feltétlenül egyszerű, a kiszállítás és az összerelés pedig csak még tovább bonyolítja a helyzetet.

Hasonlóan érezte ezt évekkel ezelőtt Axanne Jelasity is, és ekkor indult el egy olyan úton, amelynek a gyümölcse a ma Butopea néven ismert designer bútor és lakberendezési márka és webshop lett.

Amikor először találkoztam velük, nem is igazán akartam hinni a szememnek: itt ugyanis tényleg mindenre egy helyen van megoldás, ha lakberendezésről van szó. Axanne és csapata ugyanis nemcsak stílusos bútorokat és egyéb kiegészítőket kínálnak a lakberendezéshez, hanem a házhoz szállításra és a bútorösszerelésre is nagyszerű rendszert dolgoztak ki. Ezen keresztül tökéletesen megmutatják, hogyan tehetjük bútorokkal és dekorációkkal könnyen szerethetővé az otthonunkat.

Mindig is tervezted, hogy lesz egy saját vállalkozásod? Mivel foglalkoztál korábban?

Az mindenképpen „benne volt a levegőben”, hogy saját vállalkozást indítsak, de nem volt még előre elképzelt terület és üzleti modell sem a fejemben. Amikor befejeztem a középiskolát, akkor építészként akartam továbbtanulni, végül más területre kerültem: közgazdász lettem és marketing szakon végeztem. Vehetett volna klasszikusabb irányt az életem és dolgozhattam volna egy multinál, de szerettem volna valami egyedit és sajátot csinálni.

Amikor Párizsban laktam és tanultam – amely város nagyon nagyban inspirált mindig is -, akkor művészettörténettel egészítettem ki a tanulmányaimat és így mélyedtem el az ízlés, a stílus és művészet témaköreiben: amely elvezetett végül a mostani „életemhez”.

Fotó: Butopea

Minek hatására érezted úgy, hogy bele kell vágnod egy saját online bútoráruházba?

Természetesen, mint számos start up esetében, nekem is a saját életem hozta „nehézség” inspirálta az ötletet. Amikor összeköltöztem az akkori barátommal, most már férjemmel, Alexszel, akkor szembesültünk azzal, hogy milyen nehéz egy teljesen üres lakást berendezni. 

2015-öt írtunk ekkor, hiába volt nagy választék a lakberendezési áruházakban, még probléma volt a nagyobb bútorok szállítása, a pakolás és összeszerelés, szóval egy igazán komoly projektté vált egy „sima” lakásberendezés.

Innen jött az alapötlet: egy jól átlátható és könnyen kezelhető online felület, ahol számos fajtájú és jellegű bútort meg lehet találni, mindehhez társuló olyan szolgáltatásokkal, mint a kiszállítás, vagy az összeszerelés; így válhat igazán könnyűvé és élménnyé egy szerethető otthon megteremtése.

Miért éppen Butopea lett a vállalkozásod neve?

2016-ban butoraim.hu néven kezdtük el a webshopot, amelyet aztán 2018-ban változtattuk a mostani sikeres Butopea névre. Sokat gondolkodtunk, hogy mi legyen a neve ennek a kezdeményezésnek, mert azt szerettük volna, hogy fejezzen ki engem is a márka: legyen mindenképpen magyar és francia „személyisége” is.

Nem csak azért éreztem ezt fontosnak, mert én anyai ágon francia vagyok, de azért is, mert a franciák híresek a divat és stílus iránti elkötelezettségükről, ezért is szerettünk volna ilyen jelleget is belecsempészni a márkát kifejező névbe.

A Butopea a „bútor” szóból indul, amelyhez jön az „utópia” szóval megfogalmazható tökéletességre törekvés. A márkanév végén az ia helyett a lágyabb ea lett, hogy a franciás hangzás meglegyen a mozaikszóban, így lett Butopea a mi bútor-utópiánk.

Milyen alapelvek szerint döntitek el, hogy egy bútor bekerülhet a kínálatotokba?

A projekt kezdetén különösen sokat, de azóta is folyamatosan látogattam és látogatom a nemzetközi bútor, lakberendezési és design kiállításokat. Európában és Kínában is találkoztam számos márkával és gyártóval, így gyűjtöttem össze azokat a bútorokat és kiegészítőket, amelyek stílusban mindig az aktuális trendeket hozzák, egyediek, mégis elérhető árban és kiváló minőségben vásárolhatók meg.

A trendek figyelemmel követése persze önmagában még nem jelent sikert: minden esetben adaptálni kell azokat az adott országra is, mik azok, amelyek működnek és mik azok, amik nem. A trendeket „megszűröm” az eddigi tapasztalatok, a fogyasztói visszajelzések és a hazai irányvonalak mentén, így alakul és fejlődik folyamatosan a Butopea kínálata.

Megtalálom azokat a designer márkákat, amelyek „beleférnek” a Butopea minőségbe és a hazai igényekbe egyaránt, árban kedvezőek és minőségben is hozzák a magas elvárásokat és ezeket tesszük be a weboldalra.

Fontos a saját Butopea bútorok és a forgalmazott márkák esetében is, hogy ne „tucatáruk” legyenek nálunk, hanem tényleg egyedi és izgalmas darabok. Azt vallom, hogy egy otthonnak mindig tükröznie kell az ott élők személyiségét, ezért kis darabszámú, egyedi megoldásokat kínálunk, de a lényeg, hogy elérhető, vagy ahogy mi nevezzük, szerethető áron!

Nálatok tényleg különösen kedvező árakkal találkoztam, minek köszönhető ez?

Mi közvetlenül a gyártókkal egyeztetve, a folyamatokat optimalizálva tervezzük meg a kollekcióink darabjait, a trendeket követve, de azokat mindig a magyar piacra adaptálva készítünk egyedi darabokat. Kihagyunk számos árdrágító lépcsőt a folyamatból (tervező, gyártó, viszonteladó), így tud a mi termékkínálatunk elérhető árú, mégis egyedi fejlesztésű lenni, amelyek ráadásul sokkal jobban követik a hazai vásárlói igényeket.

A Butopea saját termékeit kiemelten jó áron tudjuk kínálni a hazai fogyasztóknak még kis darabszámban is, mert azokat a saját tervezőink „álmodják” meg, közvetlenül a gyárból érkezik és így kerül forgalmazásba.

Fotó: Butopea

Ahhoz is adtok ötleteket, hogy mely bútorok passzolnak össze leginkább?

Pontosan, a Butopeával az is a célunk, hogy ötleteket adjunk a vásárlóknak, akik nem feltétlenül vannak otthon ezen a területen. Az emberek általában tudják, hogy mi áll jól nekik, amikor öltözködnek, azt is tudják, hogy mi tetszik nekik bútorban, de azt nem feltétlenül tudják, hogyan lehet a harmóniát és az összhangot megteremteni az otthonuk hangulatában. 

Sokan nem használnak lakberendezőt, mert annak költségét túl magasnak gondolják, éppen ezért szeretnénk mi segíteni nekik: ha valaki küld egy képet egy helyiségről, akkor 3D-ben el tudjuk készíteni neki, hogyan nézne ki az adott tér Butopea bútorokkal.

Mindehhez időt kímélő, online platformon zajló személyes lakberendezési konzultációt is biztosítunk, amely vásárlás esetén természetesen díjtalan, így már sokkal könnyebben tud kialakulni egy lakás belső hangulata.

Mi vár azokra, akik ellátogatnak a gödi outlet üzletetekbe, illetve csatlakozik az online csoportotokhoz?

A gödi outlet üzlet valóban a nevében rejlő funkcióval jött létre: még kedvezőbb áron nézhetők és vásárolhatók meg itt az általunk forgalmazott bútorok egy része, ez inkább a kifutó termékekre érvényes. Az online csoport tagjai számára szintén egyedi áron kínálunk minőségi termékeket, amelyek nem a legújabb kollekciók darabjai, de még mindig dísze lehetnek egy otthonnak.

A szállítás mellett a bútorok összeszerelését is rátok tudják bízni a vásárlók?

„A szerethető design” szlogenünk nem csak egy marketingfogás: attól is szerethető a Butopea által történő otthon berendezés, mert 10 ezer forint felett díjmentes szállítást biztosítunk, amelyhez kérhető a nagyon jutányos áron, mindössze a vásárlási érték 10%-át jelentő költségért a bútorok összeszerelése is. Így tényleg csak a vásárlás öröme és szó szerint kényelme marad a vásárlóknak.

Fotó: Butopea

Milyen jövőbeli terveitek vannak?

A jövő évben szeretnénk még tovább bővíteni az otthoni design termékpalettáját, még több kiegészítővel és egyedi designer termékekkel. Ezen felül folyamatosan bővítjük a kollekciók széles skáláját, valamint erősítjük az egyedi konyhabútor kínálatunkat is és annak kommunikációját.

Nyitófotó: Butopea

VIDEO Íme a 10 legolcsóbb szobanövény, amit imádni fogsz

Kövesd a Bien.hu cikkeit a Google Hírek-ben is!