Az Instagram végre száműzi a káros fogyókúrás posztokat

Az Instagram végre száműzi a káros fogyókúrás posztokat

Címlap / Hírek / Az Instagram végre száműzi a káros fogyókúrás posztokat

Az egész közösségi médiát, de különösen az Instagramot érik olyan támadások, hogy a platform teret ad a testi és lelki egészségre káros tartalmaknak is – köztük vannak például a fogyókúrát népszerűsítő posztok is, amelyek nem egészséges, hanem rapid módszerekkel ígérnek fogyást a felhasználóknak.

Az oldal most végre a sarkára áll: kijelentette, hogy erőteljesebben fog harcolni azért, hogy az ilyen tartalmak eltűnjenek az Instagramról.

Egy 2017-es kutatás kimutatta, hogy a nők hajlamosabbak saját maguk tárgyiasítására, ha naponta több mint fél órát töltenek el Instagramon. Persze az ilyen kutatási eredményeket egy kicsit kétkedve kell mindig fogadni (mostanában érkeznek például olyanok is, hogy a tinédzserek és fiatalok mentális egészségét nem igazán befolyásolja a közösségi média), de jól mutatja, hogy érdemes odafigyelni arra, hogy érzik magukat a nők attól, hogy mindenki az arcukba tolja az életének legjobb, legsikeresebb pillanatait – na meg persze a termékeket, amelyeket reklámoznak.

Egyre nagyobb ugyanis a felháborodás amiatt, hogy az olyan sztárok, mint például Kim Kardashian, fogyókúrás hashajtó teákat reklámoznak a felületen, ami, nemcsak hogy etikátlan, még káros is lehet – az ilyen termékeknek ugyanis általában semmilyen tudományos alapjuk nincs, egész egyszerűen hasmenést okoznak, amitől rövid időn belül kicsit vékonyabb, de semmiképp sem egészségesebb lesz az ember.

Rengeteg kemény kritika érkezett az Instagramhoz, hogy miért hagyja az ilyen egyértelműen csaló termékek reklámjait a felületén – és, most úgy tűnik, a közösségi oldal végre komolyan is vette a kéréseket.

A Women’s Health Magazinnak az Instagram szóvivője elmondta, hogy egyébként is egyre többet gondolkoztak azon, hogy milyen egészségtelen képet és szépségideált közvetít a platform, és azon is, hogy mit lehetne ezzel hosszú távon tenni. Ennek megoldására született az a kezdeményezés, hogy néhány országban fokozatosan eltüntették a lájkok számát a felületről, ezzel elősegítve azt, hogy a fiatalok ne a visszajelzések számában mérjék azt, mennyit érnek a közösségi médiában. Bár ezt egyelőre nem engedélyezték világszerte, már van, ahol fut a próbaverzió.

A szóvivő azt is elmondta, hogy szakértőkkel dolgozták ki, hol kell meghúzni a vonalat az egészségtelen diétás termékek és kozmetikai műtétek reklámozásában.

Ugyanis a szólásszabadságot még mindig nem szeretnék korlátozni, de meg kell találniuk az egyensúlyt, és megállapítani, hogy mi az, ami már káros, és mi az, ami egyébként még belefér a szabad szólásgyakorlásba.

A jelenlegi policy az lesz, hogy minden olyan posztot eltávolítanak a platformról, amely úgy reklámoz egy csodálatosnak és gyorsnak tűnő fogyási módszert, hogy azzal a posztoló egyértelműen pénzügyi nyereséghez jut. Ha valaki például fogyókúrás shake-et iszogat, és azt állítja, hogy egy hét alatt öt kilót fogyott vele, majd megosztja a kódját, amivel támogatni lehet, azonnal repül az oldalról.

A posztokat még mindig jelenteni kell majd, de ha ezt valaki megteszi, tüzetesebben vizsgálják majd át, mint eddig.

A cél az, hogy megtalálják az egyensúlyt az egészséges életmódot és normális mértékű plasztikai sebészetet népszerűsítő posztok és a káros tartalmak között – ez a feladat pedig nem egyszerű, de végre az Instagram is belátta, hogy valamit tennie kell az egyre szaporodó, káros reklámok eltüntetéséért.

VIDEO Melyik színt utálod a legjobban?

Kövesd a Bien.hu cikkeit a Google Hírek-ben is!