Életmód / Egészség

Házi praktikákkal is segíthetsz, ha csak kicsit romlott a látásod

Egy idő után mindannyian elkezdjük észrevenni magunkon, hogy a látásunk már nem az igazi. Ez már-már elkerülhetetlen folyamat, de azért jó hír, hogy tehetsz egy kicsit a szemeid egészségéért! Ha az elmúlt időszakban minimálisan neked is romlott a szemed, feltétlenül próbáld ki az alábbi házi praktikákat, amelyek javíthatnak rajta.

A vitaminok szerepe

Tudtad, hogy a szemed egészségéért azzal is tehetsz, hogy a megfelelő vitaminokat fogyasztod?

Az A-, C- és E-vitamin például nagy szerepet játszik ebben, ezért kell odafigyelni arra, hogy ne szenvedjen hiányt belőlük a tested.

A répában, piros paprikában, brokkoliban, eperben és citrusfélékben is megtalálható, de ha biztosra akarsz menni, egyél omega-3 zsírsavakban gazdag ételeket, ez ugyanis szintén a jobb látásért felelős!

 

A 20-7-20 szabály

A szemed nagyon elfárad, ha egész nap a monitort nézed, márpedig nagy az esélye annak, hogy ez így van. A házi karanténban pedig pláne így volt! Ha nem akarod, hogy egy idő után vörössé váljanak, kiszáradjanak, majd a látásod is romolni kezdjen, vesd be a 20-7-20 szabályt. Azaz minden 20. percben keress valamit, ami legalább 7 méterre van tőled, és nézd 20 másodpercen át.

A szemeid ugyanis akkor tudnak pihenni, ha a távolba merednek, hiszen így nem kell annyit fókuszálniuk, és kevesebb terhelésnek vannak kitéve.

Az pedig kifejezetten fontos, hogy ne nézz túl sok képernyőt, mert ami a testednek pihenés, az a szemeidnek továbbra is megerőltető lehet!

 

Stimuláld a szemizmokat

Ahogy a tested minden más izmának, úgy a szemizmoknak is kell a stimulálás. Ezt a trükköt reggelente érdemes alkalmazni!

Amikor felkeltél, mosd meg az arcodat langyos vízzel (de figyelj arra, hogy inkább hideg legyen, mint meleg). Ezután töltsd meg a szádat vízzel, tartsd bent, és közben a szemeidet is mosd meg a csobogó csap alatt.

Mivel a szádban lévő víz segít, hogy nyomás alakuljon ki a szemeid alatt, így a friss víz érzésére az izmokat és idegeket is stimulálod.

 

Adj magadnak szemmasszázst

Ezt azoknak érdemes kipróbálni, akik sok időt töltenek a munkájuk miatt számítógép előtt.

A mutató- és hüvelykujjaddal csípd össze a szemöldököd közepét, majd kezdd el gyengéden masszírozni, átnyomkodni.

Ha ezzel megvagy, a kezeiddel lassan dörzsöld meg a szemed (csak gyengéden!).

Olvastad már?  Te is ebben a pózban alszol? Ezekkel a kockázatokkal kell számolnod

Így segítesz, hogy a vérkeringés megfelelően beinduljon a szemeidnél, és ne legyenek annyira fáradtak az egész napos monitornézés miatt.

 

Figyelj a pislogásra

Mindig figyelj oda arra, hogy eleget pislogj! Amikor olvasol vagy tévét nézel, esetleg a monitort figyeled, hajlamos lehetsz megfeledkezni a kellő pislogásról. A legnagyobb gond, hogy ilyenkor könnyebben kiszáradnak a szemeid, ráadásul sokkal fáradtabbak és érzékenyebbek lesznek, amitől még a fejed is hamar megfájdulhat.

A pislogáson túl azzal is segíthetsz, ha bizonyos időnként szemgyakorlatokat csinálsz: forgasd körbe a szemgolyóidat, először óramutató járásával megegyező, majd ellenkező irányba, 3-4 alkalommal.

Ez is segít stimulálni a szemeidet!

 

Egyél mandulát

Tudtad, hogy a mandula igazi csodaszer a szemek egészségében?

A benne található összetevők számtalan pozitív hatással bírnak a testedre, valamint a látásodra is, azáltal, hogy megszabadítanak a toxinoktól.

Fogj 8 szem mandulát, és áztasd be estére egy kevés vízben (épp annyiban, hogy ellepje őket). Reggel kelj fel, turmixold össze őket, és öntsd fel vízzel vagy akár tejjel, hogy folyékonyabb állaga legyen. Ezt éhgyomorra fogyaszd el!

A rostok és vitaminok hamar kifejtik hatásukat, és a folyamatos fogyasztás mellett a szemeiden is érezheted a változást.

 

Még nem szólt hozzá senki. Legyél te az első!

    Írj egy hozzászólást