Gyógyító nyári gyümölcsök, amiből muszáj enned

Gyógyító nyári gyümölcsök, amiből muszáj enned

Címlap / Életmód / Táplálkozás / Gyógyító nyári gyümölcsök, amiből muszáj enned

Az egészséges táplálkozás és a megfelelő folyadékbevitel mindig fontos. De ilyenkor még lényegesebb, mivel a nyári kánikula fokozott terhelést ró a szervezetedre! A következő ínycsiklandó gyümölcsök segítenek a jó közérzet elérésében.

Görögdinnye

Több mint 90%-os víztartalma miatt a dinnyeevés az egyik legjobb dolog, amit a konyhában művelhetsz. A benne lévő A-vitamin hozzájárul a szem, a csontok, a fogak, a haj és az immunrendszer egészségéhez.

A B6-vitamin hangulatjavító hatású, a C-vitamin előnyeit pedig nem is kell ragoznunk. A kálium pedig a szívednek és az ereidnek hasznos.

Ananász

A trópusi finomság valódi C-vitamin bomba, így az immunrendszered barátja. Emellett B1-vitamin is van benne, ami enyhíti a premenstruációs szindróma (PMS) tüneteit, a szorongást, a depressziót, illetve segíti a memóriát.

A mangán pedig olyan öregedéslassító antioxidáns, amely a vércukorszintre is jótékonyan hat.

Mangó

A hazánkban egzotikus csemegének számító gyümölcs nyáron egy hangyányival könnyebben elérhető.

Időnként mindenképpen érdemes beszerezned belőle egy darabot, mert nagyon alacsony glikémiás indexe révén csillapítja az éhségérzetet, tele van A-vitaminnal, valamint béta-karotint is tartalmaz.

Ez a karotinoid hozzájárul a bőr szépségéhez, továbbá véd bizonyos rákfajták ellen.

Málna

A nyári szupergyümölcs a C-vitaminon és az alacsony glikémiás indexen kívül – bogyós társaihoz hasonlóan – antioxidánsok egész sorával kényezteti a szervezeted.

„Bónusz” összetevője az ellagén sav, amelyet rákellenes csodaszerként tartanak számon az alternatív orvoslásban.

Feketeszőlő

Tele van úgynevezett fitonutriensekkel, tehát növényi eredetű tápanyagokkal.

Ezek az összetevők javítják az erek rugalmasságát, csökkentik az érelmeszesedést és csökkentik a magas vérnyomást. 

Minden egyes szemben az A- és a C-vitamin roppant erős kombinációját találod az öregedésgátló tanninok és rezveratrol mellett.

Utóbbi bizonyítottan csökkenti a szívinfarktus kockázatát, valamint a koleszterin szintet is egészséges szinten tartja.

Eper

Sokak kedvenc mézédes gyümölcse hihetetlenül sok káliumot, C-vitamin és mangánt rejt.

Ezen kívül folsav is van benne, ami a szívbetegségek és a depresszió ellenszere. Ha babát vársz vagy tervezel, a megfelelő folsavbevitel nélkülözhetetlen a magzat idegrendszerének egészségéhez.

Sárgabarack

Rengeteg antioxidáns és kevés kalória – a sárgabarack ezt nyújtja.

Általában vitamintartalma miatt ajánlják a magazinok, de mi megsúgjuk: a nehezen kimondható nevű, ám igen hasznos béta-kriptoxantin a legnagyobb kincse, mely csökkenti a krónikus mozgásszervi betegségek kockázatát.

Sárgadinnye

A listát dinnyével kezdtük, és azzal is fejezzük be. A görög változathoz hasonlóan rengeteg folyadékot és kevés kalóriát rejt, valamint rendkívül gazdag káliumban és A-vitaminban. Cukortartalmától nem kell tartanod, mert a szervezeted másként – sokkal hatékonyabban – tudja hasznosítani a fruktózt, mint a más forrásból érkező szénhidrátokat.

Gyümölcsvásárlás során kiemelten fontos, hogy megbízható forrásból szerezd be az árut, és semmiképpen se felejtsd el megmosni evés előtt! Még azon példányok külsejét is tisztítsd meg, amelyeknek a héját nem fogyasztod el, mert a szennyeződések innen könnyen a gyümölcshúsra kerülhetnek.

Még nem szólt hozzá senki. Legyél te az első!

    Írj egy hozzászólást